Bakrutan 2016-02 med jubileumsbok – vad tycker ni?

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Bakrutan 2016-02 med jubileumsbok – vad tycker ni?

• Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2016-08-02 23:06 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Jonathan
    Deltagare

Vid det här laget bör de flesta aktiva medlemmar (som betalat medlemsavgiften för 2016) ha fått Bakrutan 2016-02 med vår 40 års jubileumsbok. Det är en väldigt speciell bok, som tog många timmar att sammanställa för vår redaktör och andra funktionärer.

13603427_1147099481978596_7973974274047988280_o

Vill gärna höra vad ni, våra medlemmar, tycker om boken. Inte bara dess innehåll utan även dess utseende, formgivning osv. Några av er kanske redan har mailat @saabklubben.se”>bakrutan@saabklubben.se, annars får ni gärna kommentera fritt här. Var något bra? Var något dåligt? Något särskilt som ni vill se mer eller mindre av här framöver?

Det blir lätt så när man är nöjd att man inget säger. Detta är inget försök till att ragga smicker, utan ett sätt att se hur vi kan vidareutveckla vår medlemstidning. Men det måste ske i enlighet med era önskemål och tankar. Så ös på här nu! 🙂

Bilagor:
    Morten S.
    Moderator

Nå har jeg lastet ned boken som PDF. Blir fint lektyre på flyturen til Nord Norge og GSVs landstreff.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

niclas
    Deltagare

För mig som inte varit medlem så länge är det roligt att se vad som hänt genom åren.

Mycket uppskattat!

Tack /N

hubbe
    Deltagare

Jonathan:

Om du vill gärna höra vad jag som medlem tycker om boken, måste jag först se boken. Jag ha fått Bakrutan 2016-02 men utan 40 års jubileumsbok.

Hälsningar Hubbe

Jonathan
    Deltagare

@hubbe internationella medlemmar fick inte boken. Portokostnaden för att skicka boken till alla internationella medlemmar (ca 10 % av våra medlemmar) var densamma som kostnaden för utskicket till alla svenska medlemmar. Men internationella medlemmar kan ta del av boken via vår hemsida (under https://saabklubben.se/bakrutan/) eller så kan man hämta en kopia av boken om man som internationell medlem besöker den internationella träffen 2016 (intsaab2016).

reijo ranta
    Deltagare

Jonathan,

Det skulle vara kul om jag och andra ”internationella medlemmar” kunde ha boken mot ersättning av portokostnaden. Kanske kunde detta arrangeras genom webshopen?

Med vänlig hälsning,

Reijo #355

Jonathan
    Deltagare

@reijo-ranta en lösning som det du föreslår har diskuterats, men i dagsläget kan vi inte lösa det rent praktiskt. Vi kommer se över det igen när den nya webbshopen är på plats (där medlemskapen är enklare/bättre integrerade). Den nya webbshopen ska introduceras här i höst.

Om du absolut vill få en kopia av boken nu så är den tillgänglig för beställning i nuvarande webbshop: https://svenskasaabklubben.nordicshops.com/product.html/jubileumsbok?category_id=11

Janne Hagnell
    Moderator

Mycket intressant att få en inblick i de tidiga åren (då jag själv ägnade mig åt Alfa Romeo och inte i min vildaste fantasi trodde att jag skulle bli Saabnörd!)
    Själva boken känns väldigt påkostad, en värdig jubileumsutgåva! Kul initiativ också med jubileumsklistermärkena.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng