Bränsle trycksmätare
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-17 12:55 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bränsle trycksmätare
Hej
Någon som har kolla på vart man kan köpa billig och bra bränsle tryckmätare till Og 900 T16?
Hur mäter man under drift? Köra utan huv?
Mvh
Johannes
Jag har byggt en egen av blandade delar från biltema eller annat lämpligt ställe.
* Manometern är en vanlig tryckluftsmanometer med lämplig slangnippel.
* En stump bensinslang från OK
* Banjonippel för anslutning på fuelrail (kommer nog från en skrotad Saab gissar jag)
* Dubbel banjobult från närmsta hydraulfirma för anslutning tillsammans med slangen till BTR
Slangen ska vara tillräckligt lång för att mätaren ska kunna tejpas fast på rutan
Vet du vad det ska vara för gänga?
Ansluts på trycksidan mot pumpen?
Se även: viewtopic.php?f=19&t=237
Mvh
Johannes
………..eller så gör du såhär.
http://www.visit.se/~skoglund/T16brux_9.htm
Mycket smidigt att kunna kolla trycket utan att behöva dra nåt annat än ett par kablar till kupén.
/ Kenth
@saab turbo karlsson wrote:
Vet du vad det ska vara för gänga?
Ansluts på trycksidan mot pumpen?Se även: viewtopic.php?f=19&t=237
MvhJohannes
Eftersom jag brukar ansluta på fuelrailen är det samma gängdim som på banjoskruvarna till fuelrailen.
Det är antingen M12x1,5 eller M14x1,5
Elektrisk givare är ingen dum lösning!
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem