Bränsle trycksmätare

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bränsle trycksmätare

  • Författare
    Inlägg
    • maj 17, 2011 kl. 06:01 #4028

      Hej

      Någon som har kolla på vart man kan köpa billig och bra bränsle tryckmätare till Og 900 T16?

      Hur mäter man under drift? Köra utan huv?

      Mvh

      Johannes

        maj 17, 2011 kl. 09:29 #27861

        Jag har byggt en egen av blandade delar från biltema eller annat lämpligt ställe.

        * Manometern är en vanlig tryckluftsmanometer med lämplig slangnippel.
        * En stump bensinslang från OK
        * Banjonippel för anslutning på fuelrail (kommer nog från en skrotad Saab gissar jag)
        * Dubbel banjobult från närmsta hydraulfirma för anslutning tillsammans med slangen till BTR

        Slangen ska vara tillräckligt lång för att mätaren ska kunna tejpas fast på rutan

          maj 17, 2011 kl. 10:37 #27863

          Vet du vad det ska vara för gänga?
          Ansluts på trycksidan mot pumpen?

          Se även: viewtopic.php?f=19&t=237
          Mvh

          Johannes

            maj 17, 2011 kl. 11:41 #27865

            ………..eller så gör du såhär.

            http://www.visit.se/~skoglund/T16brux_9.htm

            Mycket smidigt att kunna kolla trycket utan att behöva dra nåt annat än ett par kablar till kupén.

            / Kenth

              maj 17, 2011 kl. 12:55 #27871

              @saab turbo karlsson wrote:

              Vet du vad det ska vara för gänga?
              Ansluts på trycksidan mot pumpen?

              Se även: viewtopic.php?f=19&t=237
              Mvh

              Johannes

              Eftersom jag brukar ansluta på fuelrailen är det samma gängdim som på banjoskruvarna till fuelrailen.
              Det är antingen M12x1,5 eller M14x1,5

              Elektrisk givare är ingen dum lösning!

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.