Bränslepumpsrelä OG900 T8 -86

Forum Sälj/Köp Delar, köpes och efterlyses Bränslepumpsrelä OG900 T8 -86

Detta ämne innehåller 6 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-11-22 18:58.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #376358

    lillper
    Deltagare

    Hej,

    Bränslepumpsrelä enligt bild köpes. Ska sitta i en T8 -86. Vet ej vilka andra varianter (i8 kanske?) det eventuellt kan sitta i?

    Det sjätte stiftet (50) är för att ge extra ”boost” från pumpen när startmotorn går in om jag inte är helt ute och cyklar? Har sett ”korta” reläer utan detta nämligen.

    Mvh

    070-7696431 eller PM

    Bilagor:
    #376362

    saabaero
    Deltagare

    Har inget relä men det extra stiftet är övervarvsskyddet som sitter inbyggt i pumprelät (som du ser på översta bilden är brytvarvtalet angivet)
    Ofta behöver relät lödas om men det ser ut som det redan varit öppnat.

    Korta relät saknar övervarvsskyddet

    #376363

    lillper
    Deltagare

    Tack för snabbt svar!!

    Då hade jag missat funktionen på 50…
    Jag öppnade reläet för att se om det var någon lödning som uppenbart var dålig, men det gick inte att hitta någon.

    Men då kan jag med andra ord använda ett ”kort” relä? Eftersom jag ändå inte kör bilen på det sättet att jag ofta tangerar varvstopp.
    Det känns som att chansen att få tag på ett relä ökar rätt drastiskt då?

    #376390

    saabaero
    Deltagare

    Men då kan jag med andra ord använda ett ”kort” relä? Eftersom jag ändå inte kör bilen på det sättet att jag ofta tangerar varvstopp. Det känns som att chansen att få tag på ett relä ökar rätt drastiskt då?

    Det borde absolut funka med det kortare relät och det borde som sagt vara enklare att hitta.
    Möjligen kan du behöva göra något mindre ingrepp i elsystemet, typ bygla nån kabel eller så men jag tror inte det.

    Gissar att pin 50 är varvtalssignal från tändsystemet som går in i pumprelät som i sin tur bryter bränslepumpen vid övervarv.

    Kanske det t.om. funkar med ett vanligt std relä ?
    Bortsett från pin 50 och elektroniken kring den är det väl inget hokus-pokus i relät ?

    #376447

    Peder Andersen
    Deltagare

    Det fungerar alldeles utmärkt att ta ett relä från en vanlig 900i, det korta relät, och stoppa det i turbon. Det enda som händer är att du inte har något övervarvsskydd. Jag har gjort så på flera T8:or och det har alltid fungerat bra.
    /Peder

    #382065

    lillper
    Deltagare

    Ursäkta min mycket sena återkoppling på detta, men jag gjorde precis som du sa Peder.

    Stoppade i ett ”kort” relä och sen har allt fungerat klanderfritt! 🙂

    #382123

    Peder Andersen
    Deltagare

    Gött å höra! Och nu kan du varva obegränsat också!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng