Bränslepumpsrelä OG900 T8 -86
Forum / Sälj/Köp / Delar, köpes och efterlyses / Bränslepumpsrelä OG900 T8 -86
- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2015-11-22 18:58 av
Peder Andersen.
-
FörfattareInlägg
-
Hej,
Bränslepumpsrelä enligt bild köpes. Ska sitta i en T8 -86. Vet ej vilka andra varianter (i8 kanske?) det eventuellt kan sitta i?
Det sjätte stiftet (50) är för att ge extra ”boost” från pumpen när startmotorn går in om jag inte är helt ute och cyklar? Har sett ”korta” reläer utan detta nämligen.
Mvh
070-7696431 eller PM
Attachments:
Tack för snabbt svar!!
Då hade jag missat funktionen på 50…
Jag öppnade reläet för att se om det var någon lödning som uppenbart var dålig, men det gick inte att hitta någon.Men då kan jag med andra ord använda ett ”kort” relä? Eftersom jag ändå inte kör bilen på det sättet att jag ofta tangerar varvstopp.
Det känns som att chansen att få tag på ett relä ökar rätt drastiskt då?Men då kan jag med andra ord använda ett ”kort” relä? Eftersom jag ändå inte kör bilen på det sättet att jag ofta tangerar varvstopp. Det känns som att chansen att få tag på ett relä ökar rätt drastiskt då?
Det borde absolut funka med det kortare relät och det borde som sagt vara enklare att hitta.
Möjligen kan du behöva göra något mindre ingrepp i elsystemet, typ bygla nån kabel eller så men jag tror inte det.Gissar att pin 50 är varvtalssignal från tändsystemet som går in i pumprelät som i sin tur bryter bränslepumpen vid övervarv.
Kanske det t.om. funkar med ett vanligt std relä ?
Bortsett från pin 50 och elektroniken kring den är det väl inget hokus-pokus i relät ?
juli 4, 2015 kl. 23:30 #376447Det fungerar alldeles utmärkt att ta ett relä från en vanlig 900i, det korta relät, och stoppa det i turbon. Det enda som händer är att du inte har något övervarvsskydd. Jag har gjort så på flera T8:or och det har alltid fungerat bra.
/Peder
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.