Byta generator.
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2016-06-15 09:58 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Byta generator.
Hej.
Ska hjälpa en kompis att byta generator. Undrar om någon har några bra tips. Går det att få loss generatorn utan att demontera fästplattans tre insexskruvar? Ser ut att vara väldigt trångt att dra ut den långa skruven som håller generatorn till fästplattans. Skruven verkar slå i torpedväggen.
Och fästplattans skruvas sitter ju inte så bra till heller.
Jeg pleier å kappe den lange bolten, og sette inn en ny den omvendte veien. Med mutteren mot torpedoveggen.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tid
Du måste lossa fästplattan så den går vinkla. Då får du ut den långa bulten.
http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem