Byte av fördelarkontakt

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Byte av fördelarkontakt

  • Författare
    Inlägg
    • april 2, 2019 kl. 09:06 #457559

      Hallå!

      Jag behöver hjälp att reda ut vilka kablar som ska vart vid byte av kontakt till hallgivaren på en fördelare.

      bilen det sitter på har system anno 1985 med andra ord gamla systemet , eftersom det var knepigt att hitta en passande fördelare skaffades en nyare kontakt och fördelare.

      men hur ska den gamla kopplas VS den nya?

        april 2, 2019 kl. 09:47 #457561

        Jag har gjort detta minst 2ggr och i dom fallen har det funnits en märkning på kabelns kontaktdon. Kablarna är alltså numrerade 1-3.
        Sätter man kablarna lika så fungerar det.
        Om man t.ex. skiftar kabel 1 och 3 startar inte bilen.

        Märkingen är inte lätt att se men den finns där på plasten.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.