Daniels 9000 Turbo 16S
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Daniels 9000 Turbo 16S
- Detta ämne har 42 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2014-05-11 19:29 av
Molte.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 20, 2012 kl. 08:06 #46639
@phermansson wrote:
Kul att se en 9000 här! :AP
Nja… Det är inte var dag det dyker upp en nykomling 🙂 Kul att du tycker så 🙂
@phermansson wrote:
Instämmer till fullo 9000-nörd som jag är 😉
Har själv nyss skaffat en röd USA 91:a som dock gått i Sverige sedan 1992!?
Kul med milesmätare, ”Shift up”-symbol mm 🙂Denna var dock mer ”grisen i säcken” köp då grenrör och alla ”inandningsorgan” från luftfilter till spjällhus saknades 🙁
Efter mycket möda :wrench har jag nu fått loss allt som behövs från min Blå reservare, så nu är det bara :ID att skruva dit det och köra 😉Den var inte heller så bra i plåten som annonsen säger så jag har även fixat rost, lack på några ställen, så jag hoppas verkligen att motorn och vxl är ok.
Fler bilder mm kommer i annan tråd snart nog
@Filbrun wrote:
Kul med lite mer bilder! Var stereon endast på importbilar? Har du CD växlare? Har ev. ett sådant audio system på g.. Gamla 9000CC är ju absolut en entusiastbil! 🙂
Kolla in min hemsida här för att fördjupa dig i dessa fräcka stereos!
Mvh
Henrikaugusti 22, 2012 kl. 16:18 #46725NORMAN;
Kul. Ska följa detta. Det rullar även en talladegaröd här I Trollhättan, samt att jag vet att Cabmange i Västerås har en fin.
vad jag har kunnar forska fram, så ska inte min Odoardogrå inte ha färganpassade stötfångarhöljen, utan, de antracitgrå.
Vet ej till 100% dåck, så det sägs med viss reservation. Någon som vet mer?augusti 22, 2012 kl. 17:03 #46727VILKA PRYLAR!!!!! Oj vad sugen jag blir på en trubb 9000 jag blir när jag ser vad fina de kan vara!!!
augusti 22, 2012 kl. 17:22 #46728@Christian Haugsöen wrote:
VILKA PRYLAR!!!!! Oj vad sugen jag blir på en trubb 9000 jag blir när jag ser vad fina de kan vara!!!
:CH
Roligt att du tycker det 🙂 Många är dessvärre ungdomskörda & helt nerkörda. :h :WH
Denna har bara haft ägare med bra betalningsförmåga verkar det som, om man ser till allt som är gjort på den.
9000 är ju egentligen en ganska elegant & smäcker bil – i likhet med många äldre & nyare saabar
Bilar i detta skick blir tyvär färre & färre, så finner du ”den rätte”, så håll hårt i den, Christian.augusti 27, 2012 kl. 22:00 #46872-Söker
– Ny hatthylla, eller beg, som ny. Oblekt.
– Nya sidostöd i bagagerum. ( de som högtalarna sitter monterade i)
– Nytt, eller beg i bra skick innertak. (jag har taklucka)
– Ny träknopp, eller beg i fint skick.
– Ny läderdamask, eller beg, som ny.
– Nya eller fina golvmattor. (Inte de som ligger lösa, utan bilens egen)
– Ny lampa för motorhuv. (den på insidan)
– Nya baklampor i US-utförande.
– Nya kombinationslyktor fram i US-utförandeaugusti 28, 2012 kl. 00:59 #46874@kg70 wrote:
@Christian Haugsöen wrote:
@phermansson wrote:
+1
Håller med. Alldeles för lite 9000 här. Den här är riktigt fräck får jag säga. Kul att du låter den rulla ordentligt på semestern också.
K-G
Det gäller att sticka ut, vet du 🙂 Hade nog älsta bilen på färjan den dagen :ROLF , men tillika den snyggaste :CE
augusti 29, 2012 kl. 19:49 #46955I morgon blir det att byta vevaxelgivare, då motorn inte vill starta när den blivit lite ljummen efter avstängning.
Startar dock igen efter att den blivit kallare.
Dessa givare är tydligen hårdvaluta, då inte ens Saab har dem i lager :sadSedan är bilen fit for fight inför helgens besök i norrköping :race
Vore kul om fler tog med sina 9000 dit :CH
Ett par kalla & grillat låter gott inför lördagskvällen :CH
augusti 30, 2012 kl. 09:20 #46965Nedrans jernspikar :sad
Vevaxelgivaren de skulle montera idag – passade inte i bilen :bh
Artikelnumret hos Meca ver ersatt med ett nytt & den delen visade sig antagligen bara passa till 9000 från 94- DVS kortmotor :ROLFDelen är slut på Saab i Nyköping, men kanske har jag en chans på SDCC, då de hade en 234R motor liggandes från 1993.
Givaren från den borde passa i min från 91:a. Någon som vet om det är fallet? 💡augusti 30, 2012 kl. 23:30 #47004Är det någon som vet hur många Saab 9000 SPG(special performance group) det finns i Sverige av 91 årsmodell?
september 2, 2012 kl. 18:10 #47099Nyss hemkommen från norrköping & vi kan bara säga; bra jobbat. :AP :AP :AP
Fyndade en NOS originalgrill, då den jag köpte på Speedparts var pirat & sknade uttag för emblem , samt var i allmänhet av sämre kvalitet, enligt mig, om man jämför. :bh
Blev även en NOS bakre högtalarset (6½ tumsvarianten från Philips) till 9000CD-rangen.
slutligen en vacker slipsnål i mässing eller dyl, med saab-scanialoggan på, att pryda slipsen när jag kommer farande i odoardon. :CEVar ju trevligt med Uffe, Peder & gänget vid groggborden på lördagkvällen. :CH :CH :CH :DR :DR
Jag & sambon somnade som bebisar senare i varsitt nerfällt säte i turboS-en. :hug -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)