Daniels 9000 Turbo 16S
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Daniels 9000 Turbo 16S
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Daniels 9000 Turbo 16S
- Detta ämne har 42 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2014-05-11 19:29 av Molte.
-
FörfattareInlägg
-
september 4, 2012 at 07:32 #47173
Har nu monterat den nya grillen jag fyndade och det blev helt strålande.
Söker ett nytt höger bakljus.september 6, 2012 at 08:30 #47237Finns det någon som är proffs på att klä om innertak i trestadsregionen här runt
Trollhättan?september 6, 2012 at 10:14 #47242@SjuntorpsDaniel wrote:
Finns det någon som är proffs på att klä om innertak i trestadsregionen här runt
Trollhättan?ColorGlo i Göteborg gör sånt tydligen med Saab originaltyg till och med 🙂
Härlig kärra du skaffat dig förresten!
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)september 11, 2012 at 23:18 #47455I dag monterar “Carglass” i Trollhättan i en ny framruta/spränglister, så nu kommer jag att se var jag kör också 😉
Gör ju mycket med helhetsintrycket också, tycker jag. Får la bli nya tokarblad i och med bytet. :wrench
…angående innertak, det kan du nog kanske fixa själv… Top n trim i Helsingborg har tyg och lim, och det finns beskrivet Här på hemsidan hur man går tillväga (visserligen på en 99:a, men principen är densamma) http://www.saabklubben.se/sv/node/408
september 15, 2012 at 15:41 #45781Nu är den nya framrutan limmad och för att citera “turbocab” ;
Helt galet snyggt.
Rent exteriört var det just framrutan som var smolken i bägaren.
Ny spränglist och nya torkarblad gjorde även sitt till.
Torkararmarna är dock inte helt 100 och de är dessutom slut
på Saab. om ingen här har nya, så återstår att piffa till dem istället.september 16, 2012 at 22:03 #47641Av vad som återstår exteriört nu är det nog främst fälgarna som drar ner känslan av originalskick.
Antingen gäller det att finna fyra i nyskick och i originalutförande,
eller att renovera de befintliga, vilket kan bli dyrt.Är det ronal som gjorde dem?
Även om inte saab vet färgkoden, så borde underleverantören veta detta.Detta får bli ett projekt för nästkommande säsong.
Någon som kan tipsa mig?
Några lästips för fälgrenovering
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=5&t=94018&hilit=renovering+f%C3%A4lg
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=5&t=227614&hilit=polering
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=5&t=194278&start=25
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=5&t=148176&hilit=poleringFärgkoden är inte helt enkel att få fram
Jag har tagit med en fälgkåpa till färghandlaren och bläddrat i div färgkartor tills jag hittat “rätt”.
För mig som är lat och inte gillar att putsa och polera är klarlack enda alternativet när poleringen är klar 🙂september 20, 2012 at 13:28 #47792Tack för tipsen angående innertak 🙂
I dag, monterade jag dit den nya skyltbelysningslyktorna på bagageluckan & det blev så underbart “cleant”.
De gamla hade verkligen gjort sitt.maj 11, 2014 at 18:01 #175481Nu väntar pärlan på ny koppling och sedan blir det ut och jaga BMW på vägarna)
Härligt att det blir lite liv i tråden igen. Kommer börja följa den som nyfrälst 9000-entusiast.
Ska du jaga BMW så får det vara av nyare modell än 1991 om du ska ge dem en chans. :race
Blev ganska förvånad över vilket drag det blev i bilen när jag fick justerat in GLT ordentligt.
Lånade ut min till pappa när jag hälsade på i helgen. Min är automat och sa till honom att trycka gasen i botten när vi låg i trettio. “Helvete!” Blev reaktionen när de började ta fart :ROLFKan tänka att den manuella drar iväg ganska friskt när man ber om det. Fast man får va lite snäll mot dem 😉
'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraska -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.