Dubbdäck 155/15

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Dubbdäck 155/15

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Dubbdäck 155/15

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 18, 2010 at 11:49 #23224

      Hej

      Jag behöver nya vinterdäck till min V4’a men min lokala däckhandlare kunde inte hitta några sådana hos sina leverantörer.
      Är det någon som har några tips om vart man kan få tag på nya 155/15 dubbdäck?

      mvh
      Per

        december 18, 2010 at 12:54 #165778

        Per,

        Med lite ansträngning och insiativ så är det inga som helst problem. Googla så hittar du, finns gott om dom (82-profil), köp från England, eller Tyskland, till och med dackonline kan skaffa fram dom, inga som helst problem, dubbat kan vara lite svårare, men friktionsdäck har både Michelin, Pirelli, Vredestine, etc. om du måste ha dubb, så är det enkelt att köpa en påse dubb och skjuta i, enkelt som en plätt.

        Mvh,

          december 18, 2010 at 13:04 #165779

          Jo, jag vill ju ha dubbdäck.
          Ska kolla på däck-on-line.
          Fast helst vill jag köpa färdiga dubbdäck utan att behöva krångla med att dubba dom själv.

            december 18, 2010 at 13:55 #165783

            Odubbade däck brukar ju vara så saipade att det inte går att sätta i dubb i dem.

              december 18, 2010 at 15:10 #165786
              Lollo wrote:
              Odubbade däck brukar ju vara så saipade att det inte går att sätta i dubb i dem.

              Ja, dom däcken jag hittade på däck on-line var inga man kunde skjuta dubbar i.
              Men nog måste det gå att få tag i nya 155 eller 165:or med dubb?

                december 18, 2010 at 22:10 #165803

                Jag har köpt på http://www.bythjul.com 165/15 profil 80? Hankook tror jag de heter, hursom helst så är det jäkligt bra vinterdäck, jag hittar dom dock inte på sidan nu? Det kanske är jag som inte förstår mig på den hemsidan?

                  december 18, 2010 at 22:25 #165804
                  Rallysaaben wrote:
                  Jag har köpt på http://www.bythjul.com 165/15 profil 80? Hankook tror jag de heter, hursom helst så är det jäkligt bra vinterdäck, jag hittar dom dock inte på sidan nu? Det kanske är jag som inte förstår mig på den hemsidan?

                  Hittar inte heller dubbade. Bara odubbade 155/60-15 Hankook.

                    december 19, 2010 at 08:44 #165815

                    Jag köpte nya dubbade i fjol, men de kan ju ha försvunnit sen dess, synd i så fall för det är riktigt bra däck.

                    Du kunde ju prova att ringa till dom och fråga!? Jag har för mig att jag ringde dit av nån anledning och det var inga problem att prata med dom.

                      december 19, 2010 at 09:08 #165816
                      Rallysaaben wrote:
                      Jag köpte nya dubbade i fjol, men de kan ju ha försvunnit sen dess, synd i så fall för det är riktigt bra däck.

                      Du kunde ju prova att ringa till dom och fråga!? Jag har för mig att jag ringde dit av nån anledning och det var inga problem att prata med dom.

                      Jag ska prova det i morgon.

                        december 19, 2010 at 12:18 #165827

                        Hello,

                        Leta på tradera, samt blocket så hittar du dubbdäck, var lite aktiv så får du resultat. Här kommer ett exempel:

                        http://www.tradera.com/SAAB-V4-Dubbdack-4-st-auktion_101135_124247454

                        Mvh,

                          december 19, 2010 at 15:14 #165833

                          Då kan jag lika gärna behålla dom jag redan har.
                          Dom däcken sitter på bilen har inte heller rullat långt och dubbarna finns där. Men dom är gamla, hårda som backelit och dubbarna skramlar runt i hålen som pendlar i en bjällra, d.v.s. dom är “bra” men fullständigt värdelösa.
                          Jag vill köpa nya däck, med mjukt gummi och dubbar som sitter fast.

                            december 19, 2010 at 15:21 #165835

                            Nello Vinkel4,

                            Om du tycker så, då är väl allt ok, behåll/kör med dina gamla däck, och sluta gnäll, och det finns då väl ingen anledning att engajera oss anda med dina frågeställningar.

                            Mvh,

                              december 19, 2010 at 15:39 #165836

                              Jag köpte vredestine vinterdäck som var odubbade från däck online för ett antal år sen.Det fanns markerade platser på däcket för dubbar.Jag dubbade dem direkt då jag fick dem.Tänkte faktiskt aldrig på om de i övrigt var lämpade för att dubbas.Har nog kört runt hundra mil med dem.Såg att dubbarna sjunkit väl långt ner i sina säten men däremot inga som lossnat.Inga höjdardäck på is men väl på snö.Vet inte om det är samma däck som säljs där idag

                                december 19, 2010 at 15:41 #165837
                                Jambo wrote:
                                Nello Vinkel4,

                                Om du tycker så, då är väl allt ok, behåll/kör med dina gamla däck, och sluta gnäll, och det finns då väl ingen anledning att engajera oss anda med dina frågeställningar.

                                Mvh,

                                Jag är givetvis tacksam att du försöker hjälpa mig. Men redan i första inlägget skriver jag på två ställen att det är nya däck jag är intresserad av.

                                  december 19, 2010 at 16:17 #165838

                                  Som onödigt vetande kan jag meddela att mina nya sommardäck för i somras fungerar bättre på vinterväg än mina Hakkapelitta från -96, men det var kanske ingen högoddsare. Funkar helt okej om man bara ska ta nån fintur under vintern. (det är väl fortfarande lagligt att ha sommardäck på veteraner?)

                                  Det är ju bra mycket sämre än nya dubbdäck dock, helt klart.

                                  Nya 155or har jag inte sett på flera år, fram till i år har dock 165or funnits här och där men även dem hittar jag inte längre när jag sökt bara för skoj.

                                  165/65-15 eller 175/65 kan väl kanske vara ett alternativ.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.