Effekt,/bromsning. Ny försök
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2001-08-13 10:48 av mikael skogsberg.
-
FörfattareInlägg
-
Jag har varit och bromsat min bil igen, för att se skilnader mellan olika förgasar typer.
Att bromsa bilen och att få den bestyckad är värt varenda krona, för snålt bestyckat=ras
för fett bestyckat=går taskigt & drar en massa soppa i onödan.Så är det ingen som har några bromsprotokoll i sina gömmor?
Det finns vissa hjälpsamma mäniskor
Mats A, Fredrik E, Soda.
Det måste finnas flera som har bromst sina bilar, eller?Anonymaugusti 10, 2001 at 00:19 #79523om man skulle ta å montera en tex Weber 36/36DCD, hur vet man hur den ska vara bestyckad för just den motorn man har?
måste ju bero på hur många cc man har, vilken kam osv.???fuling: vad menar du med för snålt resp. för fett bestyckad?
augusti 10, 2001 at 10:36 #79525Nu ska vi inte vara såna johan. Det är nog inte många som bromsar sina bilar jag tänkte göre det sen men dom flesta som bestyckar gör det nog på känn. Köp en lamda sond plus mätare så kan du göra det hemma.
SAAB V4:
Fett (rikt) bestyckat=motorn får mer bensin för en viss mängd luft än den ideala blandningen.
Snålt (magert) bestyckat=motorn får mindre bensin än den ideala blandningen.Se tidigare frågor om förgasarbestyckning, där står var du kan hitta grundbestyckningstips på nätet.
Mikael Skogsberg:
Jag har lamda sond plus mätare, men den funkar inte som den ska.
Problemet är förmodligen/kanske att lamba sonden sitter för långt från motorn.
Den sitter direkt efter Y:et på ett grp2 avgassystem.
Så grejen med lamda sond är nog jä.. bra, bara det hadde funkat.augusti 13, 2001 at 10:48 #79528Det går inte att montera den närmre och försöka ta en sida i taget?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.