Emblem till reflexramp 9000 cs

Forum Modellspecifika forum 9000 Emblem till reflexramp 9000 cs

• Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Ni som har bilar i utställningsskick kan sluta läsa här (redigering 5 februari: fortsätt läs).

Jocke E skapade en tråd med rubriken Emblem till huven Saab 9-3 i kategorin NG 900 /OG 9-3 våren -21 där han länkade till en firma som sålde emblem i olika storlekar.

Egentligen ska det vara ett annat emblem till rampen (art.nr 4171856) . Lösningen med 68mm-emblem, som mäter 62 mm utan hållaren, är en fusklösning.

Jag köpte 68 mm Saab Scania märke som jag fäste med emblemtejp på reflexrampen på bakluckan på min 9000 cs . Hållaren använde jag inte.

Typsnittet är inte bra men min bil är i bruksskick. Ser bättre ut än ett blankt märke på någon meters avstånd.

20210910_124027

• Detta ämne redigerades för 10 månader, 1 vecka sedan av .
    • Detta ämne redigerades för 10 månader sedan av .
    Bilagor:
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Så här ska det egentligen se ut !

20220204_073911

Bilagor:
    jocke e
    Deltagare
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Perfekt. Det märket ser bättre ut. Tack.

Om någon av er som har bil i utställningsskick testar att beställa så återrapportera gärna.

Mvh Bengt

• Det här svaret redigerades för 10 månader sedan av .
    Tommy
    Deltagare

Svenska Saabklubben har fått fram nya

https://saabklubben-reservdelar.se/9000-85-98/kaross/emblem/emblem-nt-1/

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng