Fälgar og900-88

Forum Modellspecifika forum OG900 Fälgar og900-88

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-19 21:26.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

obias
    Deltagare

Tja, har en saab og900 -88 aero
    tänkte byta fälgar på den.
    Tänkte kolla om dessa fägar skulle passa, är inte så duktig på ET och sånt men här är länken

http://www.molway.com/shop_show_vara_2.asp?rdId=3424” onclick=”window.open(this.href);return false;

Skulle den passa bra i hjulhuset??

MVh Tobbe

dea
    Deltagare

Jag påstår att det inte funkar med et25 jag anser att man bör försöka att närma sig 35-38 för att det ska funka sedan beror det på däcksbredd och profil. Men det beror ju även på hur man använder bilen, last, släp, sänkning,osv.

obias
    Deltagare

okej, hur menar du? kommer däcken långt ut el?

M.Broberg
    Deltagare

Pearl-peter gör 7.5″ på ET 28, så det känns som 7″ på ET 25 borde funka?

Detta är 7.5″ med ET 28

http://www.tyskstuk.de/etcalc/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false; här har du en kalkylator så kan du räkna sj 🙂 men det finns la ändå ganska gott om plats i hjulhusen?

dea
    Deltagare

Japp, jag menar att dom kommer för långt ut. Det har ju ganska lätt för att skrapa bak i ytterkanten. Har för mig att jag har provat med 7,5×16 et35 men det tar i på insidan fram när man svänger fullt i fjädern, samt länkarmen bak vid last, men det räckte att banka lite på den.

Själv så kör jag med Asa Imola 7×17 et38 med 215/40 däck, kan dock skrapa bak ibland, körde med 205 från början och det funkade utan skrap med det.

dea
    Deltagare

Här kommer föhoppningsvis en bild på min bil, ser bättre ut på fotot än verkligheten 😯

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng