Fantastiska renoveringar av bl.a gamla rallybilar!

Forum / Övrigt / Off Topic / Fantastiska renoveringar av bl.a gamla rallybilar!

Forum / Övrigt / Off Topic / Fantastiska renoveringar av bl.a gamla rallybilar!

  • Författare
    Inlägg
    • juni 14, 2007 at 23:29 #16200

      Webbsida

      /Krister K

        juni 15, 2007 at 10:46 #107926

        tusan vad fina bilar 😉 lite overkill att göra egna fälgar till A-forden? 😀

        joseph stalins paradbil var ju inte ful den heller.

          juni 15, 2007 at 16:25 #107929

          Vilket jobb alltså, helt galet! Kanske man kan få rulla några av sina egna bilar genom deras lackbox? 😉

            juni 15, 2007 at 20:55 #107939

            Alltså, den där skrot-Toyotan, vilket JOBB! 😮
            Lägg märke till den bildsekvensen där de saknar en aluminiumprofil och gör ett nytt verktyg och strängsprutar ut det de behöver! Inte billigt….
            Kul firma. De verkar dessutom ha allt de behöver under sitt eget tak för att renovera hela bilar.

              juni 15, 2007 at 22:04 #107940

              Dom är ju nästan i klass med Hotrodder 😀
              Skämt åsido, det där Celica-projektet var verkligen intressant och se på!

              Saab 93B -59 (Blå)
              Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
              Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                juni 16, 2007 at 22:08 #107969

                vad gör dom på bild nummer 147 på toyota-projektet med elen i baljan med vatten? :confused:

                  juni 16, 2007 at 22:18 #107971
                  Piin wrote:
                  vad gör dom på bild nummer 147 på toyota-projektet med elen i baljan med vatten? :confused:

                  Verkar vara någon form av ytbehandling. Det hänger nog småpryttlar ner i badet från den kopparfärgade stången.

                  /B


                  Bengt Åkesson
                  bengt@akesson-motorsport.se
                  Facebook

                    juni 17, 2007 at 04:40 #107980

                    Jag tror att det är en förkromningsanläggning. Stången är är nog av koppar eftersom det är en bra ledare. De olika baden kan var dels något där man gör rent detaljen genom att “köra baklänges”, sedan behövs minst två bad för bra förkromning av stål; krom fäster dåligt på stål men koppar fäster rätt bra, och krom fäster bra på koppar. (Det är därför man bland ser ett rödaktigt skikt på baksidan av kromflagor). Att de har så många bad kan bero på att de dessutom kör anodisering av aluminiumdetaljer. Då behövs först ett bad får att skapa oxidskiktet och sedan ett bad per färg man vill ha. Kanske de förgyller saker oxå? :whistle: :-)(T.ex. ryska kopparmynt som säljs som guldmynt till intet anande turister, hehe)

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.