Färg eller färgrecept Blå B2 96:a från 1962?

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Färg eller färgrecept Blå B2 96:a från 1962?

Detta ämne innehåller 13 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-01-06 11:48.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

anderstt
    Deltagare

Jag ska lacka om bilen och vände mig till Järbo Färg & Lack som rekommenderas på forumet.
    De har bytt färgsystem från DuPont till DeBeer och har ännu inte något recept med min färg(Blå B2) i det nya systemet.

Är det någon som kan hjälpa till med tips var jag kan köpa färg eller färgrecept?

anderstt
    Deltagare

Hej igen!
    Jag har googlat som en galning och hittade ett recept på http://www.tcpglobal.com/autocolorlibrary/
    Bifogar filen
    Vad tror ni om Blau 60 SAA 501?

stefan
    Deltagare

med ett glasurit recept får du vända dig till nån som säljer glasurit. Sen är det ju inte säkert att de gamla recepten överensstämmer med deras nya system så du kan likaväl bli tvungen att höra efetr om just dem har receptet ändå.
    Recept i sig är inget standardsystem utan varenda färgtillverkare har egna basfärger de blandar med och alla heter de olika.
    Det är liksom en stooor skillnad mot RAL systemet för penselfärg.

anderstt
    Deltagare

Är det ingen som har tips på var jag kan hitta färg till min trubbis?

patric h
    Deltagare

Jag kan inte på rak arm säga att B2 finns i Saabklubbens receptarkiv då jag inte har det i närheten för tillfället.

Jag tittar igenom receptarkivet till helgen och ser om B2 finns.

/Patric

anderstt
    Deltagare

Stort tack!!!

Jag väntar med spänning.

patric h
    Deltagare

Receptarkivet börjar på B3 så tyvärr finns inget recept på B2. Men om du vill och har lite tid innan du skall lacka så kan du skicka ett färgprov från bilen så hjälper jag dig att ta fram kulören.

/Patric

anderstt
    Deltagare

Det var ju hyggligt, jag ska fundera på om jag har något att skicka. Tyvärr slängde jag bort en rostig skärm som jag kunnat skära ut en bit från.
    Jobbar du på Järbo färg?

patric h
    Deltagare

Synd att du slängde skärmen men kolla om du har någon annan bit kanske. Jag jobbar inte på Järbo Färg men det var jag som startade det företaget en gång i tiden.

Jag sålde företaget och studerade något år, och nu arbetar jag med motorprovning och motorutveckling. Så jag är inte inblandad i Järbo Färg längre.

Men jag hjälper gärna klubbens medlemmar i mån av tid med kulörer och recept men säljer inte färg/billack längre.

/Patric

anderstt
    Deltagare

Lackbutiken i Luleå hörde av sig idag. De hade hittat ett recept som vi ska prova på en mindre yta först. Jag rapporterar hur det går. Kan ju vara bra om någon annan vill ha samma kulör.

Tack för ditt engagemang Patric!

anderstt
    Deltagare

Lackbutiken i Luleå fixade färg. Det blev bra.

2mCarlsson
    Deltagare

Kan jag få mailadress/tel.nummer/länk till Lackbutiken i Luleå? Jag bor i Göteborg och letar efter B2 färg till min -61.

/Jan

anderstt
    Deltagare

Lackbutiken i Luleå

Adress
    Spantgatan 5
    973 46 Luleå

Växel
    0920-21 11 90

E-post
    info@lackbutiken.se

http://www.lackbutiken.se

2mCarlsson
    Deltagare

Tack för svaret anderstt. Jag ska höra av mig till dom

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng