Färg OG900

Forum Modellspecifika forum OG900 Färg OG900

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-09-05 21:30.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

petter
    Deltagare

Tjena!

Såg en sen femdörrars 900 idag. Den var Monte Carlo-gul, är jag nästan säker på. Den hade också Aero ’92-fälgar. Jag hade för mig att endast cabben fanns i MC-gult, var det inte så? Den här 5d såg väldigt standard ut, och väldigt snygg för den delen.

Mvh Petter

turbocab
    Deltagare

Man kunde beställa og900 MonteCarlo gul framåt 1992 nånting. I Göteborg rullar bla en ”vanlig” gul 900S cabbe och en 5D 900S som vart till salu rätt nyligen. Den sistnämnda såg jag förra veckan på E20 men det är tyvärr hemskt rostig och har vit baklucka, dör nog skrotdöden rätt snart om ingen räddar den.

Har ingen aning om hur många som beställdes gula från Fabrik, men det var nog inte så jättemånga med tanke på hur vanliga de är i dag. Låg en 3D T16 till salu i Varberg också som gick till Stockholm, även den rätt röten men snygg i gult. Ett Aeropaket på en sådan så har man en läcker bil!

Bengt Åkesson
    Deltagare

Det går väl att ladda färgsprutan med vilken kulör som helst? 😀

/B

turbocab
    Deltagare

Det gjordes 919 st gula og900 från fabrik 1990 till 94, har kollat upp detta nu. Mao inte så många!

De flesta torde gått till USA och kontinenten.

petter
    Deltagare

En sällsynt 900 med andra ord, tack för svaren! Den jag såg var inte rutten, så minst två femdörrars finns alltså i Gbg.

Mvh Petter

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng