Femdörrars 99t

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Femdörrars 99t

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Femdörrars 99t

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 13, 2003 at 22:36 #71630

      Ja “GrymTurbo” va ett uttryck i början av 80-talet som innebar mer än de 145 hk som oiginalbilarna gav enl reg-papprena.
      KAG 901 var till salu i Sätra runt 84 för 20 lök å då va den “lite sliten” men med den storyn intressant för den som ville ha en 900 me extra knuff i.
      Gillade tyvärr inte säljaren annars hade de nog blivit affär. Bluff å båg om bakrgundshistorien om denna 900. Tur man hade kontakter hur den hade levt. 1 ägare mm, de hade man ju hört nån gång förut.
      Låter ju som nån som vill sälja en AVIS-bil.
      EKM 135 hade sin egen story bland trafikpoliserna i Stockholm.
      Preskiberat nu att man “fibblade” me laddtrycket så att motorn skar men efter att nytt acc-record satts så inte ens polarens Benkes Olds hängde me i accet.
      Tur att garantin va generös på den tiden.
      Svar på frågan? Kanske, kanske inte.
      Gonatt / YNgve

        december 14, 2003 at 00:53 #71631

        Jotack, det var svar nog! Men frågan är om det är sanning bakom ryktena om “grymturbo” eller bara en av myterna som uppstod krin begreppet Saab Turbo.

        Mvh Petter

      Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.