Femdörrars 99t

Forum Modellspecifika forum 90/99 Femdörrars 99t

  • Detta ämne har 16 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2003-12-14 00:53 av .
Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #71630
    tomas
    Deltagare

    Ja ”GrymTurbo” va ett uttryck i början av 80-talet som innebar mer än de 145 hk som oiginalbilarna gav enl reg-papprena.
    KAG 901 var till salu i Sätra runt 84 för 20 lök å då va den ”lite sliten” men med den storyn intressant för den som ville ha en 900 me extra knuff i.
    Gillade tyvärr inte säljaren annars hade de nog blivit affär. Bluff å båg om bakrgundshistorien om denna 900. Tur man hade kontakter hur den hade levt. 1 ägare mm, de hade man ju hört nån gång förut.
    Låter ju som nån som vill sälja en AVIS-bil.
    EKM 135 hade sin egen story bland trafikpoliserna i Stockholm.
    Preskiberat nu att man ”fibblade” me laddtrycket så att motorn skar men efter att nytt acc-record satts så inte ens polarens Benkes Olds hängde me i accet.
    Tur att garantin va generös på den tiden.
    Svar på frågan? Kanske, kanske inte.
    Gonatt / YNgve

    #71631
    petter
    Deltagare

    Jotack, det var svar nog! Men frågan är om det är sanning bakom ryktena om ”grymturbo” eller bara en av myterna som uppstod krin begreppet Saab Turbo.

    Mvh Petter

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng