Forum › Modellspecifika forum › 95/96 V4 › Förgasar knas V4 96-77 manuellchoke
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2004-03-04 13:23 av .
- FörfattareInlägg
- 1 mars, 2004 kl. 18:38 #10235
even
DeltagareHar ett litet problem men ack så irriterande på senaste nyförvärvet. Bilen är segstartad som 😡 när den är kall, när man väl får igång den så stoppar den så fort man rör choken det lilla minsta.
Har försök justera den men inget händer när man vrider på blandskruven, vad f-n ska man göra?? :confused:
Har tre motorer stående med förgasare som har automatchoke på, ska man sätta på en sådan istället??
/anders
1 mars, 2004 kl. 21:44 #73043fuling
DeltagareFörgasrena har olika bultdeling med atomatchok och manuell, så det gick åt hel….
Balndingsskruven skall man BARA talla på för att ställa in CO-halten på tomgång, då med genomvarm motor.
2 mars, 2004 kl. 10:35 #73044even
Deltagaretestade blandskruven för att se om det hände något överhuvudtaget när man försökte ställa in förgasaren.
3 mars, 2004 kl. 20:08 #73045even
Deltagarenu startar bilen direkt….har dock j*vla skum tomgång. Den finns ibland, typ 1 gång på 15 och då är den ”ryckig” som bara den….
3 mars, 2004 kl. 20:23 #73046William
DeltagareProva att hålla för hålet till deccelerationsventilen med fingret när motorn går på tomgång och se om det blir någon skillnad. Membranet i denna kan gå sönder och då drar den tjuvluft med konstig motorgång som följd.
Decc.ventilen är det lilla ”tornet” som sitter bredvid förgasaren, hålet är mitt under ”tornet”.
Kan ju vara värt ett försök iaf
/W
3 mars, 2004 kl. 20:35 #73047rasmus blomqvist
DeltagareTändningsfel kanske? Kollat tändkablar, fördelarlock etc?
4 mars, 2004 kl. 13:23 #73048even
Deltagarehar besiktat elländet idag…..någon j-la ligist hade kastat en sten i rutan i natt, så där fick man en av 4 tvåor….
CO-halten hamnade på 0,1 till knappt mätbar
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.