Framdämpare från OG900 bak på 96a

Forum Övrigt SSR Framdämpare från OG900 bak på 96a

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-08-30 15:16.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

stefan w
    Deltagare

Går det??
    Nån som provat?

fredrik
    Deltagare

Ja men du måste sänka bilen rätt mycket.

/Fredrik

stefan w
    Deltagare

Jag anade det…
    Vad skall man isåfall välja för framdämpare för att få fram och bakfjädring att harmoniera någorlunda?

fredrik
    Deltagare

Jag körde med 900 gas bak & Kyb gas för Saab 96-99 fram. Fungerade utmärkt till de sonettfälgar & 155:or jag körde med på tidigt 90-tal. Dock var bilen väldigt mycket sänkt!!

Måste säga att 900dämparen är ikortaste laget!

/Fredrik

bjorn g
    Deltagare

Jag kör med 9-3ss (Aero) bakdämpare, bak på 96an. Väldigt lik slaglängd. Bara att borra upp bussningen på dämparen, och förstora hålet i karossen. Jag använder något modifierade 9000 stötdämpar gummi, fungerar bra. Blir ganska stum, men behaglig enl mitt tycke. Mycket bättre än vad jag vågat hoppas på.

//Björn

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng