Främre dimljus 2014

Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Främre dimljus 2014

Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Främre dimljus 2014

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • september 23, 2020 at 19:30 #476006

      har införskaffat en 9-3 -14, vår första 9-3:a. en mycket trevlig bil måste jag säga.

      En sak som jag inte kommer underfund med är dimljusen. Det sitter dimljus på bilen men det finns ingen knapp för främre dimljus in i bilen. Endast till bakre dimljus.
      Någon här som sett nåt liknade eller vet hur det funkar?

      /Micke

        september 24, 2020 at 10:44 #476053

        Hej,
        Grattis till bilen, håller med om att det är riktigt goa bilar att åka och köra.
        Du skall ha en strömställare med knapp för främre dimljus. Tror faktiskt Saab-parts har dessa. Annars är det skrotarna man får leta på. Har ni kollat att de är inkopplade? Lyser de när du slår på helljuset?

        Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
        Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
        Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
        Saab 9-3 Vector SC ´09

        Skämsbil:
        Audi A6 Avant

        Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

          september 24, 2020 at 21:10 #476122

          2014 är väl Nevs-saabar och de jag sett har haft DRL istället för dimljus. Dvs det är Led-belysning som är tända när du ställer vredet i positionsljus ist för halvljus (tror jag, har aldrig sett en Nevs från insidan.)

            september 25, 2020 at 09:57 #476154

            Det låter rimligt, jag var helt inställt på att det var dimljus, är väl lite konservativt enkelspårig… 🙂

              Anonym
              september 25, 2020 at 10:11 #476156

              har införskaffat en 9-3 -14, vår första 9-3:a. en mycket trevlig bil måste jag säga.
              /Micke

              ? Men…… vart e bilderna på den “skönheten” ?❓

                september 25, 2020 at 10:51 #476173

                Haha, inte hunnit med några fotosessions ännu. men en bild hade jag… 🙂

                Attachments:
                  Anonym
                  september 25, 2020 at 11:25 #476175

                  ? ?

                  Jag tillät mig att lägga upp bilden i en mera “rättvis” storlek ?

                    september 25, 2020 at 18:35 #476219

                    Helt rätt, de är positionsljus och inte dimljus! ??Jag trodde inte det var tillåtet med tanke på alla diskussioner om dimljus.

                    Det låter rimligt, jag var helt inställt på att det var dimljus, är väl lite konservativt enkelspårig… ?

                    2014 är väl Nevs-saabar och de jag sett har haft DRL istället för dimljus. Dvs det är Led-belysning som är tända när du ställer vredet i positionsljus ist för halvljus (tror jag, har aldrig sett en Nevs från insidan.)

                      Anonym
                      september 25, 2020 at 18:54 #476220

                      Helt rätt, de är positionsljus och inte dimljus! ??
                      Jag trodde inte det var tillåtet med tanke på alla diskussioner om dimljus.

                      D R L samt/eller dimljus ihop med Pos/parkeringsljus får man använda på “dagtid” ?

                      Kör själv med dimljus i Sego på dagtid –
                      har “feltema” LED som pos/parkeringsljus uppe ?

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.