Framrutslist OG900

Forum Modellspecifika forum OG900 Framrutslist OG900

Detta ämne innehåller 4 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-27 08:18.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

mariustangen
    Deltagare

Hej!

Har suttit och spanat runt på nätet efter en framrutslist till og900. Hittar dock ingen.

Någon som har en hel rutlist eller vet vart man kan köpa ny list till framrutan?

Tacksam för svar!

Mvh Marius Tangen

sebbo
    Deltagare

Tror nya är svåra, har sökt sj.
    Jag hittade min, en hel och fin, för 50 kr på skroten.

M.Broberg
    Deltagare

kollat på saab?

har en reservdelsbil ståendes med ruta och list. Pma om du är intreserad.

surabaron
    Deltagare

På Svenska SAAB klubben kan du köpa listerna på metervara. Klicka på reservdelar.

http://www.saabklubben.se

Rostskyddstipps:

Rosten är väldigt lätt att förhindra. Jag har två SAAB 900 av 1979 års modell, en 900 EMS och en 900 Turbo, som är absolut rostfria. Det jag gör är att spruta balkar, motorrum, hjulhus, underrede, dörrar, bakucka etc med Husqvarnas biologiska kedjeolja, samma som man har till motorsågskedjan. Jag köpte en luftkompressor på Jula samt oljesprutmunstycke till den för ca 20 år sedan och sprutar bilarna med Husqvarnas kedjeolja en gång per år helst på sommaren då det är torrt ute. En bil sprutar man på ca 1 – 1,5 timme. Det fiffiga med kedjeoljan är att den blir som gelé då den torkat efter ett par dagar och den sitter fast riktigt bra samtidigt som den dessutom är miljövänlig och helt allergifri att jobba med. Kan verkligen rekommenderas.

Mvh

Kenneth Drake
    070 593 67 20

wallero
    Deltagare

lister finns nya på saab å det är inte dyrt ska man ha orginal delar så kostar lite å det är snyggast med orginal.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng