har köpt mig en saab 900se 2.0t och har några fråg

Forum Övrigt Allmänt har köpt mig en saab 900se 2.0t och har några fråg

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-07-11 22:02.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hejsan!

Den har gått 27000mil men har fullstämplad servicebok, och den går jätte bra..
    Men kan jag förvänta mig att den skärihop eller någe? Eller kan jag känna mig lugn?

När jag varvar mycket så laddar turbon på rött ungefär max, ska den göra det?
    Killen jag köpte den av sa det för det var en högtrycks turbo. är det sant det?
    den går inte upp på rött annars. Den är på 185hk och årsmodellen är 95:a

Acc:en kyler inte antagligen gasen som är slut, kostar det mycket att fylla på?

är jätteskön att köra annars och gillar den skarpt =)

MVH Jimmy Persson

Kan inte hjälpa dej så mycket med turboproblemen. Kan dock berätta att jag lagt drygt 10.000:- på ACn i min 900 SE 2,3 (utan turbo) 1995. Det var rör som korroderat. Så dom bitarna kostade inte så mycket. Det dyra är jobbet och att fylla på systemet efter en reparation. Värre blir det om det är andra komponenter i systemet som lagt av.

Har man en gång vant sig vid AC kan man inte vara utan

porsche944
    Deltagare

Hoppas att du inte köpt ny kondensor, jag har nya liggande för en billig peng.

petter
    Deltagare

Gasen tar inte ”slut”, den har läckt ut.

Kollade du inte ACC:ns funktion och om turbomätaren stod på rött innan du köpte bilen?

Mvh Petter

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng