Het 9000

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 25, 2013 at 21:14 #53852

      Där det lyser på din panel sitter det väl en knapp för bakre ac som tydligen fanns på vissa marknader. Har du provat att byta acc enheten då?

        mars 25, 2013 at 22:00 #53856

        Varför skulle lampan för bakre AC lysa när jag inte har någon? 😕
        Och nej, jag har inte bytt något än. Jag bara samlar konstiga symptom. Än så länge.

        Men först ger bilen bara hetluft i över ett halvår och sedan får vi bara kalluft. Om man undantar de dagar däremellan då den faktiskt fungerade som den skulle, så antyder ju detta att det inte är ett mekaniskt fel. Och elfel på gamla bilar kan vara rätt störiga.

          mars 26, 2013 at 17:48 #53884

          @Hans H wrote:

          Varför skulle lampan för bakre AC lysa när jag inte har någon? 😕

          Kanske för att ACC panelen ev är trasig??? Åk till skroten och handla en för en 100 lapp och testa… Du har ju även fått förslag på att en styrmotor kan vara sönder, plocka den på skroten också! Annars lämna in bilen på verkstad 😉

            mars 26, 2013 at 21:22 #53889

            @Filbrun wrote:

            Annars lämna in bilen på verkstad 😉

            Det har hela tiden varit planen, men under tiden har jag ju inte kunnat undgå att spekulera. Jag är ju notoriskt nyfiken…

              mars 26, 2013 at 21:27 #53891

              Det kan ju inte vara ngt jätteproblem, för då skulle det vara åtgärdat för längesedan istället för att spekulera i felsymtomen 😎

                mars 26, 2013 at 22:58 #53894

                @porsche944 wrote:

                Det kan ju inte vara ngt jätteproblem, för då skulle det vara åtgärdat för längesedan istället för att spekulera i felsymtomen 😎

                Det är vår andrabil så vi kör den inte dagligen. Och då står man ut med lite kalluft. 😎

                  maj 8, 2013 at 06:42 #55396

                  Gjorde en “budgetlagning” på min 9000 -93. Spjällmotorn hade stannat så ändrad temperatur på displayen hade ingen effekt. Tog bort handskfacket och fäste en handbromsvajer till en cykel i spjällarmen. Värmen kunde sedan enkelt skötas med den lilla vajern som jag drog ut genom luftutsläppet ovanför ACC panelen. Fick borra ett litet hål där jag drog ut vajern.
                  Budget lagning…..

                  /BR

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.