Hjälp ang. Bromsok 900 -98!
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Hjälp ang. Bromsok 900 -98!
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Hjälp ang. Bromsok 900 -98!
- Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2023-09-19 12:18 av Lars.
-
FörfattareInlägg
-
Hej,
Nån som vet vart man kan få tag i bromsok till en Saab 900 -98 till ett vettigt pris? Begagnade?
Vet nån hur Biltemas bromsok är?
Oket som sitter där nu behöver nya dammskydd men är väldigt rostigt, vet inte om man bara kan byta dom utan större problem?
Tacksam för svar!
Mvh
september 15, 2023 at 08:00 #510575Hej. SSK Reservdelar AB, klubbens webbshop, har bromsdelar. När det är en så ny bil så finns det sannolikt även hos Hedin Parts (fd Orio) . Du vet väl om att klubbens reservdelsförsäljning kan ta hem delar från Hedins sortiment. Mvh Bengt
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Hej. SSK Reservdelar AB, klubbens webbshop, har bromsdelar. När det är en så ny bil så finns det sannolikt även hos Hedin Parts (fd Orio) . Du vet väl om att klubbens reservdelsförsäljning kan ta hem delar från Hedins sortiment. Mvh Bengt
Ok, Tack för det! Det visste jag inte.
Jag ska kolla webshoppen.
Hej. SSK Reservdelar AB, klubbens webbshop, har bromsdelar. När det är en så ny bil så finns det sannolikt även hos Hedin Parts (fd Orio) . Du vet väl om att klubbens reservdelsförsäljning kan ta hem delar från Hedins sortiment. Mvh Bengt
Du kanske vet om det går att byta dammskydd på ok som är rostiga, eller är det problematiskt?
Mvh
september 15, 2023 at 11:06 #510605Hej igen. Jag kollade webbshoppen nu och tyvärr ser det inte ut att finnas bromsok till den årsmodellen i lager just nu. Mitt tips är att slå en signal till våra kunniga medarbetare i Skattkärr så att de kan se om ok eller dammskydd fortfarande tillhandahålls av Hedin Parts. Lycka till. Mvh Bengt
(jag har ingen erfarenhet av ok från biltema , kanske någon annan som vet?)
- Det här svaret redigerades för 1 år sedan av Bengt Karlsson.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
september 15, 2023 at 20:16 #510613köpte alla bromsok till min 99a från denna sida.
https://folkraceshop.se/saab/saab-broms/saab-bromsok
2 användare tackade författaren för det här inlägget.
Hej igen. Jag kollade webbshoppen nu och tyvärr ser det inte ut att finnas bromsok till den årsmodellen i lager just nu. Mitt tips är att slå en signal till våra kunniga medarbetare i Skattkärr så att de kan se om ok eller dammskydd fortfarande tillhandahålls av Hedin Parts. Lycka till. Mvh Bengt
(jag har ingen erfarenhet av ok från biltema , kanske någon annan som vet?)
- Det här svaret redigerades för 1 år sedan av Bengt Karlsson.
Ok tack för hjälpen!
köpte alla bromsok till min 99a från denna sida.
Tack för tipset!
Renoverade mina för 169kr st. Renoverings satts från autodoc kolv å packningar mm
Blev bättre än nya
Attachments:
Tack för tips!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.