Hjälp med identifiering av kopplingsdelar
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-03-09 12:55 av saabcustom.
-
FörfattareInlägg
-
februari 26, 2011 at 22:24 #23616
Så då var då LOW95s maskin urlyft och kopplingen isärplockad och det såg mycket skumt ut. Solfjädern var liksom intryckt redan från början…
Jag har en lamell märkt F&S 186 1504 001 879
och en tryckplatta (solfjäders) märkt F&S typ M200
044 000 F&S 1276Lär vara rallydelar ….
Kan någon hjälpa mej att identifiera vad det är för grejor samt om / hur svänghjulet skall modifieras för att passa dessa bitar.
OM jag monterar kopplingen men inte skruvar in den mot svänghjulet helt så är det c:a 7 mm kvar att skruva in när solfjädrarna börjar röra på sig….
/ Kenth
mars 8, 2011 at 00:34 #170290Ett par bilder på lamellerna jag har att välja mellan att sätta dit. Den vänstra påstås vara en “rally-lamell” och den högra en standardlamell. Kan det vara så det förhåller sig ? Båda är fabrikat F&S.
Båda är 190mm i ytterdiameter. Borde det inte vara 200mm ?
OSA / Kenth
På min Ström byggde motor ser det ut som om mellomleggsskivene er ca like tykke som godset i trykkplaten. Hvordan svänghjulet er modifisert vet jeg ikke sikkert,men jeg blir ikke overrasket om det er gjort som beskrevet i Saabs trimningsanvisninger.
Trykkplaten er merket F&S Typ M200 8 73.
Noe mer info har jeg tyvärr ikke siden motor med girkasse sitter provmonterat i bilen nå.mars 9, 2011 at 00:28 #170342Tack för informationen. Blir lite betänksam när jag ser din tryckplatta Kjetillo. Den är precis samma som jag har MEN jag har inte den där ringen som sitter mitt i solfjädern (och går mot urtrampningslagret). Är den nödvändig tro ??
/ Kenth
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.