Hjälp med motordiagnos,,

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Hjälp med motordiagnos,,

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Hjälp med motordiagnos,,

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 5, 2012 at 18:48 #48319

      Hur var det med kondensatorn?

        december 5, 2012 at 19:01 #48320

        Tofser:

        När motorn är svårstartad på grund av att den får för mycket bensin ,så är det oftast en otätt nålventil.

        Hubbe

          december 7, 2012 at 08:40 #50247

          Ska ta på mig dubbla vantar på lör o kolla fugg o tändning grundligt!! nålventilen låter intressant men kör man pumparna så hör man ju tydligt att dom slutar pumpa o då borde den ju hålla tätt, men jag har också upplevt att den ryker mkt.

          mkt tacksam för all hjälp med idéer!

          //Jens

            december 9, 2012 at 18:49 #50305

            Har idag bytt konding, torkat stiften. Fortfarande inget liv men jag hörde till motats vad jag förut skrev att med tändningen på så tickar pumpen i jämn takt om än långsamt så det borde ju betyda att nålventilen låcker o bilen surar ner sig??

            Lirar ju bra med att motorn inte vill ha choke och måste malas med öppet spjäll för att “torka stiften” innan den startar?

              december 9, 2012 at 20:41 #50308

              Min pump tickar först snabbt, sen allt långsammare tills den tystnar. Fortsätter din att ticka länge?

                december 9, 2012 at 20:45 #50310

                Jag har dubbla pumpar men kör oftast bara med en, ja den fortsätter att ticka lite om tändningen står på. en gång var 5-10 sek kanske.

                  december 10, 2012 at 18:33 #46428

                  Det låter onekligen som om du har problem med nålventilen.
                  Prova att vrida på tändningen utan att starta bilen. Pumpen skall som sagt först ticka snabbt och därefter bli helt tyst.
                  Lycka till!
                  //Harald

                    december 11, 2012 at 21:51 #50333

                    Har gjort förgasa-REN och filat ner packningen till nålventilen vilket resulterade i ett frekvent tickande i pumparna men bilen spotta igång iaf så hopp finnes, nu behövs ny ventil!

                    Någon i ume-trakten som sitter på en??

                      januari 10, 2013 at 14:57 #51058

                      Vill bara meddela att byte av nålventil en rengöring av förgasaren gjorde att motorn startar fint o choken är återi funktion, tack för all hjälp!

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.