Högt varvtal, kylarvattnet?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Högt varvtal, kylarvattnet?

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 16, 2002 kl. 21:09 #63908

      Har du kollat vakuum slangarna vid förgasaren? En sprucken slang kan ge intresanta tomgångs egenskaper.

      Hade också en gång problem med tomgången som inte ville gå ner, då var det armen som styr snabbtomgången som var trög, lite smörjmedel och problemet var ur världen.

      En annan gång råkade jag ut för att en vakuum slang blev under tomgångs skruven, resulterade i att tomgången ibland var bra och ibland inte.

        maj 17, 2002 kl. 07:22 #63909

        Snabbtomgången?

          maj 17, 2002 kl. 07:45 #63910

          Snabbtomgången=högt tomgångsvarv
          Mekanismen sitter under den runda purken på förgasran där det sitter 2st kylvattenslangar på.

            maj 17, 2002 kl. 07:47 #63911

            Åkej, vad bra, det blir en del att kolla i helgen.

            /Erik

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.