HotSpark problem

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / HotSpark problem

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / HotSpark problem

  • Författare
    Inlägg
    • juni 14, 2012 at 15:10 #6294

      Inför Gelleråsen hade jag tänkt att frun skulle få brytarlöst i sin bil, så jag beställde en Hotspark från Holland som kom till oss på ett par tre dagar, precis som sist (Jag har en i finbilen).

      Då fördelaren som satt i fruns bil har en ENORM vacuumklocka och lite underlig rotor och lock så bestämde jag mig för att ta en av de andra fördelarna jag hade liggande.

      Efter mycket plockande fram och tillbaks med hotspark, lock och rotorer så konstaterar jag att jag inte får gnista med någon av alla de konstellationer jag försökt mig på.

      Har bytt och prövat lite olika spolar, original Bosch och två olika högeffektspolar från Biltema.

      Någon som har erfarenhet av detta?

      (Den udda fördelare som satt i har jag dock inte pillat på, så det ska gå att få fart på eländet till helgen ändå…)

        juni 15, 2012 at 05:27 #44885

        Jag förstår inte varför man skall sätta brytarlöst på en gammal veteranbil.
        Aldrig haft något problem med brytare.
        Ett brytarsystem i ordning behöver man bara kolla upp efter ca 1500mil.
        Körde ifjol 350mil med V4 utan problem.

        Sabbe

          juni 15, 2012 at 05:51 #44887

          @Sabbe wrote:

          Jag förstår inte varför man skall sätta brytarlöst på en gammal veteranbil.
          Aldrig haft något problem med brytare.
          Ett brytarsystem i ordning behöver man bara kolla upp efter ca 1500mil.
          Körde ifjol 350mil med V4 utan problem.

          Sabbe

          Du verkar vara betydligt bättre än mig på det där med brytare och då är det ju bara att köra på det men tycker är bäst och funkar.

          Kan dock hålla med om principen och funderar allvarligt på att byta tillbaks till brytare på den bil som är en “riktig” veteranbil.

          Jag upplever dock så pass många/stora fördelar med det brytarlösa systemet att det på bruksbilen är väldigt svårt att övertala mig om att inte byta.

          Men till trådens ämne – Hade du några tips om vad som kunde vara felet?

            juni 15, 2012 at 10:51 #44896

            Det är bara att konstatera att min hotspark är kass.

            Har nu monterat den i ännu en fördelare, som jag VET är helt OK men får ingen gnista.
            Det sista att testa är att montera den i den bil som jag nu kör hotspark i och se om något händer, men det vill jag inte före träffen imorrn så vi har i alla fall en bil att åka med…

            Ska bli spännande att göra en reklamation till holland…

              juni 15, 2012 at 11:28 #44899

              @Vinterstan wrote:

              Ska bli spännande att göra en reklamation till holland…

              Har redan, efter mindre än en halvtimme, fått svar! :race
              Lite mätinstruktioner för multimetern till att börja med.
              Hoppas resten av servicen hos dem är lika bra!

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.