I vilka modeller satt 1700-motorn?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / I vilka modeller satt 1700-motorn?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / I vilka modeller satt 1700-motorn?
- Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-02-17 22:35 av hans h.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 8, 2009 at 10:11 #143745
Och sen fins det ju industri motorerna. Det här är en 1700 LC som sitter i ett skjul i Victoria, Australien.
Motorn och växellådan fanns även i den lilla svensktillverkade bandvagnen Iller
Om man följer [color:#3366FF]denna tråd[/color] ser man v4an och växellådan när dom lyfts ur den lilla bandvagnen./Owe
maj 2, 2010 at 23:35 #1574651.7 är stämplat på vevaxeln. Jag vet inte om det är möjligt att mäta slaglängden genom tändstiftshålen. 1500 är 58.86 mm och 1700 66.8 mm.
maj 2, 2010 at 23:39 #157467Erik Streda postade det här i en gammal tråd. Det är dom första bokstäverna i motornumret.
EY = 1,5 HC
EX = 1,5 LC
MY = 1,7 HC
MX = 1,7 LCLite trådlyft.
Hva er skillnaden på 1500 og 1700 foruten veivakselen? Er det samme stempler?Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tidMange takk for svar! Da får jeg se om jeg kan finne ett sett med bra stempler / kolvar.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tid -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.