Inkoppling av varvräknare i og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Inkoppling av varvräknare i og900

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-03-20 14:48.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

stenling
    Deltagare

Hej!

Ska under morgonen försöka mig på att koppla in en varvräknare i min og900c 87:a då den saknar en sådan, detta pga av att jag måste ställa tändningen på bilen och det blir lite halvsvårt utan!

Så till den självklara frågan, hur gör jag detta? Har letat fram en varvräknare från en 99:a ur gömmorna och denna har tre st ”flatstift” bakom sig som är märkta ” + ” ” – ” och ” 1 ”
    Vart ska nu dessa kopplas?

Min gissning som ni får rätta är
    + = pluspolen på batteriet

= jord

1 = Tändspolen, men vart? Finns två utgångar på denna, en märkt + och en märkt –

Så, vad säger ni, hur ska detta kopplas för att få se vad motorn varvar för något?

/Johannes

morsole
    Deltagare

Borde vara till minus på spolen då spolen jordas varje gång det tänder.
    Plus är konstant när motorn är i gång.
    Rätta mig gärna om jag har fel för mig!

Din namne i Sjöbo

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

stenling
    Deltagare

Tackar för svaret, fungerade kanon. Varvräknaren blev kopplad enligt följande.

+ = plus på batteriet

1 = minus på spolen

– = minus på batteriet, kanske inte kanon dock? Provade en jordpunkt på innerskärmen först men då hände inget. Ska prova att dra till jordflätan under kylaren senare.

/Johannes

jacke
    Deltagare

Jag fick koppla min plusmatning via tändningen för annat drogs batteriet ut..vet inte om det berodde på min mätare(saab original) men om batteriet börjar dras ut så vet du varför. Bara ett litet tips.

/Jacke

stenling
    Deltagare

Ah, bra tips! Ska hålla ett öga på om batteriet börjar kännas lite svagt.

/Johannes

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng