Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 59 totalt)
  • Författare
      Michael Rasmussen wrote:
      Ser väl trevligt ut, men det känns som sonetterna är uttjatade på loggor, int 2006 fanns det ju en sonett på. Denna gång borde det kanske vara en 99:a eller 900:a?

Bara en tanke.

Varför vara så enkelspårigt traditionella? 😀

december 14, 2008 at 18:48 #131876

Ja, waarom niet?

Jag tror vi måste rådfråga en språkexpert innan vi bestämmer oss. Bollar man fraserna mellan de olika översättningssidorna blir meningarna ganska skojiga till slut. Och vi ska väl inte göra oss till åtlöje när/om vi far ner?

december 14, 2008 at 18:49 #131877

Varför skall vi låsa oss vid Saabs bilar? Vad sägs om en bild på aluminiumbåten som Saab byggde?

(Obs, humor.)

december 14, 2008 at 19:09 #131878
            Lars M wrote:
            Vad sägs om en bild på aluminiumbåten som Saab byggde?

Ja, och med en bild på en JAS 37, en 900 (om det ska vara så noga :/ ) och så Saalinan. Texten lyder sålunda ”Saab – zowel gevogelte, vis, en tussen deze twee uitersten.”

Fast det funkar inte på andra språk.

december 14, 2008 at 19:22 #131880
              Mats A wrote:
              Ja, och med en bild på en JAS 37, en 900…

ehm… en JAS 39…

Man får väl ta å lära sig lite bildredigering så man kan hänga med på bildförslagen. Mycket bra initiativ :thumbup:

december 14, 2008 at 19:32 #131881
                Per-Erik wrote:
                ehm… en JAS 39…

Åkej, åkej. Jag menade en JA 37. :console:

Vad gäller förslag kan du beskriva hur du tänkt så grejar vi ihop något. Jag använder som sagt GraphicConverter vilket är det enklaste av de enkla.

december 14, 2008 at 21:33 #131889

Rolig idé tycker jag. Vore jättehäftigt om vi alla hade likadana tröjor på oss. Se bara till att få något motiv som passar alla. Gärna med flera olika Saabmodeller på. 🙂

Lars M har hand om bokning av boenden och övrigt runt det praktiska, så kontakta honom om ni vill hänga med till Holland 2009!

december 14, 2008 at 21:42 #131891

hmm… 76 mil, enkel resa från Helsingborg, vill nog till karavan åkande om man ska våga sig på det, plus en massa reservdelar å verktyg… 🙂

december 14, 2008 at 22:06 #131893
                      Per-Erik wrote:
                      hmm… 76 mil, enkel resa från Helsingborg, vill nog till karavan åkande om man ska våga sig på det, plus en massa reservdelar å verktyg… 🙂

Men… feegis :crazy:
                      Vi har 107 enkel från Östersund till Malmö å hur mycket reservdelar såg du i skuffen på 92´an i somras? :racesmile:

december 14, 2008 at 22:07 #131894

Det är väl tänkt att vi ska åka karavan dit. Lars gäng har tänkt att ha med en bil med reservdelar och verktyg om jag har förstått det rätt. Lars kan nog svara på det när han läser detta.

december 14, 2008 at 22:12 #131896

Någon som har en ledig plats?

december 14, 2008 at 22:21 #131899
                            Hotrodder wrote:
                            Per-Erik wrote:

Men… feegis :crazy:
                            Vi har 107 enkel från Östersund till Malmö å hur mycket reservdelar såg du i skuffen på 92´an i somras? :racesmile:

Jo, sant… man är väl feg, men men… det kan man kanske ändra på, inte vet jag. Vet bara att under alla mina år som V4:a åkare, och jodå, det har blivit många mil, med släkten utspridd mellan Helsingborg och Hälsingland, så har det alltid varit nåt som pajat – filter, remmar, kylare, slangar, vattenpumpar, växellådor… Och händer det inom landets gränser så är det ju lite en sak, men lite mer, ska vi kalla det intressant, om det händer ute i Europa?! 😎

december 14, 2008 at 22:21 #131900

Jag har bokat stugor, hör av er om att överta en stuga och dela upp den. 4 och 5 bäddars. Dessa stugor är med dusch och toalett.

december 14, 2008 at 22:22 #131901

Schysst trådkapning för övrigt….

december 14, 2008 at 22:28 #131903
                                  Lars M wrote:
                                  Schysst trådkapning för övrigt….

tja, nån moderator får väl komma in å radera våra spralliga utspel 😉 Slutkapat :crazy:

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 59 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.