Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella Saabträffen 2009 i Holland

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 59 totalt)
  • Författare

Hej allihopa!

INTERNATIONAL SAABCLUB MEETING 2009

Det är så att vi är några ur den yngre generationen Saab-entusiaster som vill göra något extra för denna träff. Det finns mycket trevligt för oss Saabfrälsta där neråt och vi vill få med så många bilar som möjligt ner dit. Alla ska känna sig välkomna oavsett vad man kör för bil eller hur gammal man är.

Det vi vill göra runt detta är att ordna en Saab-karavan ner till Holland. Man startar från norr någonstans och samlar upp bilar allt eftersom. Man kan säkert ordna så att man stannar och äter middag tillsammans och dylikt under färden. Allt för att man ska få en trevlig helg med mycket gemenskap och Saabsnack.

Det kan kännas lite tidigt att börja smida planer när det är 292 dagar kvar, men detta är mer en intressetråd för att se vad ni tycker om detta. Det hade även vart intressant att veta vad styrelsen tycker om detta initiativ.

Vi som står bakom detta är:
      David Nordlund, Laxå (Dajje)
      Anton Björklund, Umeå (lustgasen)
      Karl Ask, Floda (Karl)
      Håkan Malmgren, Floda

NU VILL VI HÖRA ERA TANKAR RUNT DETTA !! ALLIHOPA !!

oktober 18, 2008 at 15:40 #128969

Jag hänger gärna på, planen är att åka Sonett-67 eller Sonett-69. Åker gärna i karavan då jag inte är säker på att allt håller ihop hela vägen…

Har jobbat i östra Holland, Hengelo och har en del sporadiska kontakter i området.

Med modern bil brukade det ta mellan 10-12h sträck körning (innan öresundsbron) Växjö-Hengelo så det lär nog vara läge att ha åtminstonde en övernattning på vägen, sträckan är ca 100mil.

Emul anmäl grodan nu :hype:

oktober 18, 2008 at 15:57 #128971

Och många är välkomna att övernatta i hos mig i södra Skåne innan överfarten över bron. Gott om plats för både bilar och folk. Sök ”Lillevång, Lövestad” på tex Eniro så ser du. PM:a gärna intresse.

oktober 18, 2008 at 17:23 #128976
            Dajje wrote:
            NU VILL VI HÖRA ERA TANKAR RUNT DETTA !! ALLIHOPA !!

Är Östersund medräknat på turen norrifrån eller ska ni vara jätteråkiga och åka kusten :confused:
            Vi i föreningen Saab92h hoppas och tror fortfarande på att storebror ska med ner till Holland om inte annat så räknar jag med att hjula min 92´a + nåt fler åk 😉 (ska bara sälja in dessa tankar hos Berit) Norrlandsresenärer får gärna slå stopp en natt eller två hos oss innan tåget rullar vidare söderut och nattlogi i Skåne vill vi gärna ha.

oktober 18, 2008 at 17:59 #128977

Mats A: Det kan vara ett mycket bra alternativ att stanna hos dig.

Hotrodder: Det skulle nog vara bra att ha en kustkaravan och en inlandskaravan som sedan möter upp varandra i syd.

Kanske någon i norrlandssektionen är intresserad av att starta en karavan som går inlandsvägen ner?

oktober 18, 2008 at 18:15 #128978

Jag skulle gärna kunna tänka mig ta en sväng förbi Leklem, Julle, Henric och grabbarna! Skulle vara perfekt å fortsätta karavanen sedan med 92H:n i täten!

Låter vettigt med sovställe i Skåne-trakten, blir trots allt längsta sträckan genom Svearike för oss från norröver.

[size:6pt]*Funderar om jag ska ta 99T eller 93 😉 , bäst vore ju båda hihi*[/size]

Kom ihåg att ALLA får hänga med!

2x 92B -53 (Svart)
                95 -61 (Pärlgrå)
                99 -69 Custom (Vit)
                900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
                9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
                9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

oktober 18, 2008 at 19:41 #128983

Hei!

Starter vi da i Arjeplog 😀

november 20, 2008 at 19:12 #130657

Givetvis sugen, får se när de närmar sig hur statusen är, låter som en riktig upplevelse!

november 21, 2008 at 22:55 #130712

Det finns även plats i Klöva Hallar i NV Skåne för vi hade ju tänkt att följa ”storebror” på vägen ner till Holland. Ola!!

december 14, 2008 at 08:08 #131834

I Svenska Saabklubben finns det mycket skickligt folk, och det finns folk med goda idéer, det vittnar denna sida om. Jag vill nu bidra med en idé, och kanske ett förslag till lösning:

Låt mig utlysa en tävling. Tävlingen går ut på att ta fram en gemensam svensk t-tröja att bäras på väg till och i Holland.

Kom med idéer och visa hur du tycker det ska synas att vi som besöker (eller planerar att besöka) Holland i sommar kommer från Saabens hemland.

Om du vill kan du använda den tomma t-tröjan i bilagan för att disponera motivet.

december 14, 2008 at 15:49 #131856

Såhär till exempel. Till min hjälp använde jag mig av Babelfish . Man får gå över engelskan eftersom svenska ännu inte finns som alternativ än. Dessutom ska man kanske kolla att frasen verkligen är korrekt översatt.

december 14, 2008 at 16:54 #131861

Ser väl trevligt ut, men det känns som sonetterna är uttjatade på loggor, int 2006 fanns det ju en sonett på. Denna gång borde det kanske vara en 99:a eller 900:a?

Bara en tanke.

december 14, 2008 at 16:58 #131863

en 900 turbo vore väl himla snyggt håller med mikael att sonetterna är uttjatade mvh niklas

december 14, 2008 at 17:07 #131864

Mats har just på eget initiativ gjort följande;

-Utlyst en tävling
                                -Letat upp en t-shirtbild att utgå från
                                -Gjort ett eget exempel

Vore det inte trevligt om vi uppmuntrade Mats med egna förslag / bidrag istället då likt han ber om?

Jag hade säkert själv, om jag hade gjort ett bidrag trots att jag inte har tid med det denna sidan jul, tagit antingen en Sonett eller en 96 V4. Det är ju dem jag håller på med.

..och för att återgå till Dajjes utsprungliga tanke så säger jag bara en sak – :applause:

december 14, 2008 at 17:58 #131870

Kul initiativ och kul med holländska! Möjligen förstår inte resten av träffdeltagarna utanför Holland kärleksförklaringen till Holland och Saab.

Oavsett uppfattning finns här en översättare som kan användas;
                                  http://translate.google.com/translate_t#sv|nl|

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 59 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.