Intressekoll SAAB 900 -92 15900 mil (SÅLD!)

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Intressekoll SAAB 900 -92 15900 mil (SÅLD!)

• Detta ämne är tomt.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    robocop
    Deltagare

Unik Saab 900 5-dörrars med automatväxel som endast rullat 15900 mil. Full dokumentation från start med samtliga besiktningspapper, instruktionsbok och kvitton. Två ägare innan mig (far och dotter), så den har varit i samma familj från start. Parkerad i varmgarage. Jag är tredje ägaren. Pedantiskt skött. Inredning som ny. Utvändigt likaså. Vaxad en gång om året. Ingen rost. Mycket fina sommar -och vinterdäck. Allting på bilen fungerar, till och med kassett-radion med bruksanvisning från 1992! Underbar att köra! Denna bil väcker stor uppmärksamhet!
    Besiktigad utan anmärkningar fram till 2022-12-31. Skattebefriad 2022.
    Jag hade tänkt att behålla bilen men har nu lite ändrade planer.
    Vill inte lägga ut denna bil på Blocket utan vill att den hamnar hos en riktig Saab-entusiast!
    Blir priset rätt så kan jag tänka mig att sälja.
    Mvh
    Mikael Eisenberg.

• Detta ämne redigerades för 32 sekunder sedan av .
    Bilagor:
    Matttias
    Deltagare

Hej!

Bilen ser ju väldigt fin ut på bilderna, men jag tror att det är fler än jag som skulle tycka att det är intressant att veta i vilket härad av priser du ämnar röra dig.

Vänligen,
    Mattias

robocop
    Deltagare

Hej!
    Det finns ju få bilar att jämföra med, men av det vi hört och läst att döma så kanske en rimlig prisbild ligger runt 30000 kr?
    Har hört att fina exemplar säljs för mellan 25000 kr och 50000 kr, beroende på skick.
    Mvh
    Mikael Eisenberg

M.Broberg
    Deltagare

Få automater som säljs så dyrt tror jag?

automat drar ner priset saftigt.

wallero
    Deltagare

Tvärtom automatisk låda ä underbart å mer uppskattat än manuell av många..ja skulle gärna ha en 900 med automatisk växellåda

robocop
    Deltagare

Tvärtom automatisk låda ä underbart å mer uppskattat än manuell av många..ja skulle gärna ha en 900 med automatisk växellåda

Hej!
    Ja, den är verkligen en dröm att köra! Synd att det ska dra ner värdet, om det nu är så.
    Tack för inlägg. Är helt ny här på SAAB-klubben / Mikael.

Om den är så fin i verkligheten som på bilderna så kan väl inte 30000:- vara farligt? Vad får man för den pengen i dag? Några kassar med mat.

Kan ju vara en riktig entusiast som är tvungen att köra automat av olika skäl, då tror inte jag att det spelar någon roll om det kostar 18 eller 32.

Vad är den värd om den vore manuell?

wallero
    Deltagare

Har skickat pm men han vill väl inte sälja bilen

robocop
    Deltagare

Hej!
    Sorry, visste inte att det fanns en ”inkorg”, men nu har jag koll på läget. Som sagt, helt ny i SAAB-klubben…
    Men jodå, bilen är fortfarande till salu.
    Mvh
    Mikael.

Johan Smeds
    Deltagare

Hej!
    Har skickat meddelande. Vänligen Johan

robocop
    Deltagare

Bilen såld.
    Mvh Mikael.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.