Forum › Klubbinformation › Träffar & andra aktiviteter › INTSAAB 2014
- Detta ämne har 100 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast 2014-08-23 15:13 av .
- FörfattareInlägg
- 8 juni, 2014 kl. 22:14 #176337
toppola
DeltagareVad har dom nu hittat på :bh ?? Innan så var ordningen efter när man anmält sig :read , nu är det efter bokstavsordning. Och fortfarande inget om Pre-tourer 😯 .
11 juni, 2014 kl. 14:13 #77830dominik
Deltagare@toppola wrote:
Och fortfarande inget om Pre-tourer 😯 .
Om det finns inga pretourer vi ska organisera vår egen pretour till Intsaab från Swinoujscie på tisdag. Numera vi är drygt 20 personer med 13 Saabar från Belgien, Nederländerna, England, Schweiz och Tyskland. Om du vil hänga med mejla mig sixtensason (at) web.de
11 juni, 2014 kl. 15:16 #52017Dicst
DeltagareAng pretour: Vi orkade inte vänta längre, så vi har bokat pensionat uppe kring kusten vid Gdynia tisdag-torsdag för att bada och kolla lite på närområdets aktiviteter med barnen. Intsaab ligger tydligen mitt i starten på Polackernas egen semester, så det är begränsat med utbud av boende just då uppe vid kusten. Torsdag är inte riktigt bestämd än, men förmodligen rör vi oss nedåt en aning. Hade jag själv fått välja hade jag satsat på lite världskrigsminnen, men det fick bli en bra kompromiss med familjen. Blir det kokhett är ju inte kottarna intresserade av att sitta många mil i en gammal TT-Saab utan AC, även om man har safarirutor…
Några andra med barn som ska ner därikring samtidigt?19 juni, 2014 kl. 14:31 #174729Martin
DeltagareDet är nu möjligt att registrera sig för Pretour
Citat från träffens hemsida
Pretours
The 2014 International Saab Clubs Meeting will commence on Tuesday, the 5th of August. Five pretour starting points have been established to assist you on the way to Malbork.
This option (subject to an additional fee) is directed mainly at our guests from abroad, to facilitate your journey and show you a bit of our country. On each of the ”stops”, a Saab Club Poland ”resident” will be waiting for guests at a pre-defined accommodation point, to provide advice regarding routes or roadside assistance services, when required.If you want to register for pretours, please send us email to address for pretour you have selected.
Pretour No. 1 – start on 05.08.2014 – Tuesday.
First meeting in Gdynia
2nd – Chojnice
3rd – Toruń
for register to this pretour email us – p1@intsaab2014.comPretour No. 2 – start on 05.08.2014 – Tuesday.
First meeting in Suwałki
2nd – Białystok
3rd – Olsztyn
for register to this pretour email us – p2@intsaab2014.comPretour No. 3 – start on 05.08.2014 – Tuesday.
First meeting in Cieszyn
2nd – Częstochowa
3rd – Toruń
for register to this pretour email us – p3@intsaab2014.comPretour No. 4 – start on 05.08.2014 – Tuesday.
First meeting in Gorzów Wielkopolski
2nd – Chojnice
3rd – Toruń
for register to this pretour email us – p4@intsaab2014.comPretour No. 5 – start on 05.08.2014 – Tuesday.
First meeting in Świnoujście
2nd – Chojnice
3rd – Toruń
for register to this pretour email us – p5@intsaab2014.com19 juni, 2014 kl. 19:16 #176638rally
DeltagareVi åker Nr 3!!
Glöm inte att smaka på Polens National soppa!!! Zurek!! Supergod!
/Fredrik
20 juni, 2014 kl. 05:58 #176647Magnus E
DeltagareTyvärr så har jag försökt skicka mejl för att anmäla till en pretour men det mejlet ”studsar” bara tillbaka med en så kallad ”mailer-demon” om att det finns ingen mottagare med den adressen.
Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95
Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
Magnus E21 juni, 2014 kl. 14:38 #176671jan-olov
DeltagareSamma för mig??? (Pretour Gdynia)
Jan-Olov
21 juni, 2014 kl. 14:41 #176672Martin
DeltagareMagnus o Jan-Olov, har ni felanmält ”studsen” INTSAAB2014 hemsida?
21 juni, 2014 kl. 15:48 #174867uffepuffe
Deltagarejag ringde Wojciech
han skulle kolla upp detta när han kom hem i morgon
:read23 juni, 2014 kl. 11:21 #176734jan-olov
DeltagareNu verkar E.posten funka.
Jan-Olov
23 juni, 2014 kl. 14:15 #176737jan-olov
DeltagareNej det gör den inte men det tog längre tid för mail delivery subsystemet
att reagera den här gången.Jan-Olov
24 juni, 2014 kl. 20:28 #176756hernstrom
DeltagareVi är ett gäng från karlskrona som har båt och boende klart. vi funderar nu kring det här med biljetten till inträdet. Jag har läst på instsaab2014 vad som ingår i priset men undrar nu vad som väntar oss om vi inte löser biljett. Har vi inget tillträde till själva festivalen, området, bakluckeloppis, tal och vad som nu kan tänkas hända? Mat och dricka får vi isf ordna själva. Jag personligen tycker att det är en stor slant att betala för t shirt och vad som nu ryms i välkomstpåsen, visst båtturen låter lite lockande men undrar dock hur många som ryms där. någon som vet det? eller hur många som får plats på middagarna osv? jag har sökt men inte hittat något info om detta. I trollhättan i somras kostade det att gå in på museet och för att få matbiljett, vi beställde sent och fick nöja oss med en barbiljett men resten av festivalen var öppen för alla. så frågan jag ställer är om vi struntar i maten och slottsvandringen riddarturnering osv vilken saabfestivalupplevelse får vi då? förutom trevligt saabfolk på stan? Tacksam för svar, tankar och ideer från er som har mer info om festivalen. och inga negativa svar på att jag tycker 96 euro e mkt pengar (studerar)
25 juni, 2014 kl. 07:54 #176759Martin
DeltagareHejsan
Snabbt svar via mobilen
Saabfestival och Intsaab är två olika saker, men med stora likheter.
intsaab är en träff för de föranmälda medlemmarna i olika Saabklubbar runtom huvudsakligen Europa.
Saabfestivalen är en aktivitet för alla, med inslag av aktiviteter som kräver föranmälanVarje Intsaab har ordnat lite olika. Exempelvis i Finland gick det bra att komma in på träffområdet, men om man vill delta i olika aktiviteter är det stopp. Bakom träffen ligger det mycket arbete o planering, så värdarna ser förstås gärna att man är med på de arrangemang de ordnar.
skall försöka utveckla detta är jag sitter vid en dator
25 juni, 2014 kl. 16:38 #176770Magnus E
DeltagareJag får fortfarande mejlen i retur ”Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.”
Jag har liter svårt att prata engelska och har mejlat polska saabklubben utan resultat. Är det någon som lyckats att anmäla sig till en pretour?Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95
Magnus E27 juni, 2014 kl. 03:17 #174975Magnus E
DeltagareNu har dom bytt e-postadresser till pretourena (konstigt svengelska det vart), hoppas det funkar bättre nu!
Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95
Magnus E - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.