INTSAAB 2016 till Sverige!?

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / INTSAAB 2016 till Sverige!?

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / INTSAAB 2016 till Sverige!?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 4, 2010 at 14:21 #22456

      Vore det inte en bra grej att Svenska Saabklubbar ordnar den internationella Saabträffen i Sverige 2016?

      Saabklubben firar 40årsjubileum och flera andra Saabklubbar fyller också jämnt. Under Saabfestivalen om två veckor kommer flera Saabordföranden att träffas, och då kan det vara lämpligt att föra fram 2016 med Sverige som värdnation.

      Senast Sverige var värdnation var 2006 på Ljungbyhed och det behöver inte vara Trollhättan som blir centrum.

      Varför inte Östergötland med attraktioner som Mantorp, Flygvapenmuseum, Nyköping, Saab AB, Hedenlunda, Göta Kanal med mera?

      Vad tycker du?

        juli 4, 2010 at 14:41 #159940

        En utmärkt bra idé om jag får säga det själv!! 🙂

          juli 4, 2010 at 15:16 #159942

          Utmärkt tycker jag som kommer från Linköping ursprungligen!
          Vad tycker Östgöta Saabklubb?

            juli 4, 2010 at 17:00 #159944

            Med Sviestad motorbana som bas kan man både köra bana och kanske även en kortare rallyslinga :racesmile:

            Gunnar

              juli 4, 2010 at 17:14 #159945

              Javisst Gunnar, Sviestad höll jag på att glömma i hastigheten.
              Sviestad är lämpligare än Mantorp för ett sådant här arrangemang.

              Vad ÖSK säger vet jag inte, men det kan ju SSK kolla.

              Ett varv på Sviestad
              [video:youtube]N6RGmebF3W0[/video]

                juli 4, 2010 at 19:03 #159953

                Javisst!
                Jag kan räkna upp många intressanta saker runt Linköping. Dessutom finns där gott om hotell och vandrarhem i nejden.
                Några exempel till: Gamla Linköping, Domkyrkan, Tinnerbäcksbadet mitt i stan, Promenaden längs Stångån, Bergs slussar, Vreta kloster och kyrka, Stärnorps slottsruin, Den underbara lilla staden Söderköping, Industristaden Norrköping, Gryts skärgård, Medevi brunn, Motala och Varamobadet, Vadstena kloster och slott mfl mfl

                  juli 5, 2010 at 10:42 #159974

                  Jag kan räkna upp många intressanta saker runt Linköping

                  Ja – man får nog räkna med minst en vecka, för att skumma
                  av lite av sevärdheterna :duck:

                  En personlig tanke – om man nu skall anordna en IntSAAB träff
                  kanske man skall tänka på att semestrar utomlands inte brukar
                  infalla förrän i Augusti – om man nu vill priotera utländska
                  gäster.

                  Detta gäller oavsett var denna tillställing kommer placeras!

                  Gunnar

                    juli 5, 2010 at 12:24 #159977

                    Augusti är den traditionella tiden för INTSAAB, smeknamn på de “internationella” Saabträffarna i Europa.

                    När vi arrangerade på Ljungbyhed 2006 var det i augustí. Både platsen och tiden valdes utifrån internationella besökare plus att Trollhättegänget skulle få vila för en gång skull och inte bara arrangera år efter år.

                    Men trots nära 200 besökare i tråden är det bara fyra som ställer sig positiva till förslaget.

                      juli 5, 2010 at 12:31 #159979

                      Det är ett mycket bra förslag, räkna in mig!

                        juli 5, 2010 at 12:53 #159982

                        Jag ställer mig till de verkligen positiv till denna idé! Det är ju fråga om att vara på helig mark och för de internationella deltagarna ( Det är ju klent med svenskt deltagande på de internationella träffarna dessvärre ) kommer ju att få lära sig mycket om vårt flygarv, bland annat…..

                        Jag kommer att vara där. Och jag engagerar mig gärna som funktionär……..

                        Med Vänlig Hälsning
                        Peter Bäckström
                        Saab Car Museum

                          juli 5, 2010 at 13:03 #159983

                          Tycker mä detta låter kanon.

                            juli 5, 2010 at 13:13 #159984

                            Längtar redan nn,tyvker det är en toppen idé

                            Mvh Nisse

                              juli 5, 2010 at 13:21 #159985

                              Tycker det låter som en bra idé. Blir lite längre för de internationella deltagarna att åka än Ljungbyhed men det känns som en mer saabish plats att hålla träff på. Trevligt med tillgång till bana dessutom. Det lockar mig i alla fall 😉

                              '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                              - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                              - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                              - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                                juli 5, 2010 at 21:07 #159996

                                Låter hur bra som helst!

                                  juli 6, 2010 at 04:08 #160004

                                  varför inte i norrland? Leklem la fram det som ett förslag på om det var 2 år sedan på årsmöte för ssk norr att man kunde ha en internationell saabträff i Sundsvall, finns minst lika många roliga grejor att titta och göra där. Tror det kan locka många från uppåt och finland och norge. Bara ett förslag…
                                  /från han som nästan alltid måste åka över hundra mil till varje stor saabträff..

                                  Saab 93B -59 (Blå)
                                  Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                                  Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.