INTSAAB 2016 till Sverige!?

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / INTSAAB 2016 till Sverige!?

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
      Lustgasen wrote:
      varför inte i norrland? ….

:applause:

Been a Saab owner since 1987.
      I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

1960 93F
      1967 96 Monte Carlo 850
      1975 96 V4
      1989 900i 8V 5 dørs
      1992 900S 5 dørs
      2008 9-3 SC Aero ttid
      2009 9-3 SC tid

juli 6, 2010 kl. 14:34 #160019

Jag tycker att det är ett alldeles utmärkt förslag att lägga INTSAAB 2016 i Linköping med omnejd.
        Närheten till intressanta platser samt anknytningen till flyget är ”klockrent”. Flygvapenmuséet har nyss återinvigts efter en stor renovering och till/ombyggnation. (Vem vill inte provflyga en JAS 39 Gripen i simulator?)
        Många av mina utländska SAAB-vänner har ofta berättat att de vill besöka detta museum.
        Omgivningarna är som gjorda för scenic-tours och det finns många intressanta/roliga platser att besöka i området.

Otroligt bra förslag Martin, du är en ”hejare” på att komma på bra saker.

juli 6, 2010 kl. 14:57 #160020

Får hålla med, det låter som en bra idé. Ska se till att det kommer upp på styrelsens agenda.

juli 6, 2010 kl. 18:19 #160027

Om förslaget faller i god jord…
            Planeringshorisonten för de internationella träffarna ligger flera år framåt i tiden, så det är nog viktigt att föra upp det på den Internationella klubbagendan så fort som möjligt, dvs under Saabfestivalen 2010

Plats i Sverige kan man ta lite senare, årtalet är viktigast.
            Det är en mer eller mindre etablerad tradition att de Europeiska klubbarna manifesterar sina jubileum med en Internationell Träff

Patrik Hermansson wrote:
            Får hålla med, det låter som en bra idé. Ska se till att det kommer upp på styrelsens agenda.
              juli 6, 2010 kl. 18:38 #160029

Ja det där kan du bättre än mig 🙂
              Annars är det ju Ulf Stensson som håller i internationella kontakter nu för tiden.

juli 7, 2010 kl. 19:30 #160079

Jag kontaktar också styrelsen för att få en bekräftelse på förankringen och jag tar i så fall upp det på den Internationella träffen i Schweiz då jag inte fått någon indikation på att någon från SSK:s styrelse ska dit.

Mvh Ulf Stensson

juli 8, 2010 kl. 07:05 #160090

En ide till: Arjeplog slutet March ? Ska dom varje gång vara i sommartider ? Det vore bra upplevelse för utländska besökare kännä riktigt vinter (ok, kanske inte mer i slutet march..) med iskörning. Kolla om dom bästa saab rallyåkarna kan vara med; Stig, Per, SImo, Tapio etc. Och visa istävlning med gamla klenoder. Kanske övning hur man handla egen bil i vinter etc. Som vi har haft i Finska Klubbens vintermöte. Simo brukar vara med och kan tänka mig att varför inte Per och Stig också ?
                  Sen kolla alla SAAB rallyåkarna, om intresse finns, kanske en riktigt Saab masterkaptävlning. Förstås prova inbjuda gamla fabriksförarna med !

vad tänker ni ??

juli 8, 2010 kl. 07:29 #160093

Bra idé Tikkis, men den idén förtjänar en egen tråd. Intsaab är en särskild träff.

juli 8, 2010 kl. 15:57 #160106

Hej
                      Jag tycker det låter som en bra ide med Östergötland 2016.
                      Som tidigare debattörer sagt finns det en hel del kul att titta på och som sagt….Linköping är ju gammal helig Saabmark.

MVH
                      Roger Forssén i Norrköping
                      (Ordförande i Östgöta Saabklubb och medlem i Svenska Saabklubben)

juli 22, 2010 kl. 20:23 #160587

Mycket bra ide. Let´s go for it.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.