Isolering på motorhuvens insida – var köper man ny?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Isolering på motorhuvens insida – var köper man ny?

  • Författare
    Inlägg
    • juni 23, 2016 kl. 10:19 #399068

      Halloj!

      Ett klassiskt 900-problem är ju att motorhuvens isolering pulveriseras och ramlar bort. Är det någon som har koll på var man kan köpa isolering med original utseende?

      Har provat att montera biltemas isolering med aluminiumfolie men det ser inte så snyggt på en originalbil: http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/Ljuddampningsplatta-2000017199/

      Finns det kanske något bättre alternativ?

        Anonym
        juni 23, 2016 kl. 12:08 #399073

        Vad är det för en 900’a ??
        För det är nämligen skillnad på sugis och Turbo bilarna under huven…..

          juni 23, 2016 kl. 12:54 #399078

          Hej,

          Jo det är till en turbo 81a, har dock samma dåliga isolering som sugisarna och det är den jag söker – typ mörkbrunt skumgummi

          Det stämmer som du skriver på senare modeller tror jag, hade en t16 -85 som hade en mycket bättre typ av isolering.

          Mvh

          Martin

            juni 23, 2016 kl. 13:38 #399081

            Är det någon som vet om denna ”FatMat” eller liknande finns att få tag på i Sverige? Eller måste man beställa från Amerkat? Den ser ju i alla fall ut likna originalmaterialet, och den är ämnad för både ljuddämpning och värmesköld i just motorrum (vilket inte alla dämpmattor på marknaden är…)

            En nöjd Saab-ägare har ju i alla fall skrivit positivt om produkten:
            https://www.amazon.com/review/RYE89G761PLFF/ref=cm_cr_dp_title?ie=UTF8&ASIN=B00H6XB0NK&channel=detail-glance&nodeID=15684181&store=automotive

            MVH/Frihjularn

              juni 23, 2016 kl. 14:28 #399082

              Nått i stil med ”FatMat” skulle ju sitta perfekt! Just värmetåligheten och brandsäkerheten är ju superviktig.

              Kan ju förstås bli dyrt med frakt och tull från USA men det kan det ju vara värt 🙂

              MVH

              Martin

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.