Jubileums V4’or (1980)

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Jubileums V4’or (1980)

• Detta ämne har 23 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2008-08-25 08:17 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    johan
    Deltagare

Var och inhandlade en Jubbe igår. Köpte den av en kvinna som hade köpt den ny 1980. Tyvärr har den stått avställd ute sedan 1995, så den ser ut som om den kommer från Kalifornien (solblekt).

Är det någon som vet ungefär hur många jubbar som finns kvar i Sverige?

/Johan

Per-Erik
    Deltagare

Hej o grattis till jubben (har en själv). Svaret är väl typ – inte många. Det tillverkades 300st från början och de allra flesta är bortrostade nu. Jag gjorde en koll med vägverket för ett år sedan lite drygt och då fanns det 41st ljusblå 80:or i registret, hur många av dessa som är jubbar är svårt att säga…

Lite bilder på din kanske?

saabtage
    Deltagare

Oj då har beståndet rasat rejält! Jag kollade med vägverket år 2000 och då var siffran 343st..
    Är glad att man har en.

/// Andreas

hotrodder
    Deltagare

Var till Krokom igår och hämtade en 95´a från -78. En åttias Jubbe (blåmetalic) följde med på affärn men jag ratade den då delar av framvagnen var bortplockad och karossen är klotad.

johan
    Deltagare

Här kommer lite bilder:

Hotrodder. Vad menar du med att den är klotad?

hotrodder
    Deltagare
    JoEr wrote:
    Här kommer lite bilder:

Hotrodder. Vad menar du med att den är klotad?

Voltad!

perhaninge
    Deltagare
    JoEr wrote:
    Här kommer lite bilder:

Ser ju bra ut, men vad har hänt på högersidan?

johan
    Deltagare

Har ingen aning vad som har hänt, men det är en buckla på bakskärmen.

kg70
    Deltagare

Så praktiskt att du redan hade Ronal-fälgarna…

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

Karl Ask
    Moderator

Den var blekt, mer än den som jag körde som bruksbil förra året. Men denna ser inte lika farlig ut ur rostsynpunkt som min. Lycka till med bilen.

perhaninge
    Deltagare
    JoEr wrote:
    Har ingen aning vad som har hänt, men det är en buckla på bakskärmen.

Ahh, nu ser jag, det låg en skugga över plåten direkt under rutan ovanför bakskärmen :sick:
    Vid första anblicken så såg det ut att vara en bula där också och det var därför jag blev nyfiken.
    Skärmen var ju ingenting :blush:

johan
    Deltagare
    kg70 wrote:
    Så praktiskt att du redan hade Ronal-fälgarna…

K-G

Nja, sanningen är att 65:an har fått låna fälgarna så länge. De fanns faktiskt kvar till jubben.

nubbpiraten
    Deltagare

Oj, så få kvar alltså… Ja då vet man att man skall hålla hårt i sin jubbe då (får väl börja svetsa snart) 🙂

janneh
    Deltagare
    Nubbpiraten wrote:
    Oj, så få kvar alltså… Ja då vet man att man skall hålla hårt i sin jubbe då (får väl börja svetsa snart) 🙂

Ja, och färre lär det bli om Vägverkets förslag om ändring av fordonsskatten går igenom! Så lyckades jag än en gång osökt komma in på min protestlista mot detta förslag…! 😀

janneh
    Deltagare
    Hotrodder wrote:
    Var till Krokom igår och hämtade en 95´a från -78. En åttias Jubbe (blåmetalic) följde med på affärn men jag ratade den då delar av framvagnen var bortplockad och karossen är klotad.

Hur pass allvarlig är ”klotningen”? Med tanke på hur få som återstår sänker det (åtminstone mina) kraven på skicket…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng