Julpyssel

Forum Modellspecifika forum Sonett Julpyssel

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-11-08 10:31.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15068

    mats jonsson
    Deltagare

    Behöver du julpyssel? Köp en Sonett III med gummikofångare och AC. Lyft ur motorn utan att tömma AC-systemet. Och montera allt igen. Julpysslet räcker till påsk. Jag har gjort detta trick några gånger nu och jag undrar fortfarande hur man lyckades eftermontera dessa anläggningar. Utan att demontera huven..

    #99750

    anders jensen
    Deltagare

    Jag har gjort detta trick några gånger nu och jag undrar fortfarande hur man lyckades eftermontera dessa anläggningar. Utan att demontera huven..

    Enkelt, man tar av hela fronten..

    Mvh
    Anders

    #99751

    mats jonsson
    Deltagare

    Ja det var ju kul.. Hela fronten. Är det så man gör?? Skämt åsido, jag har elfläkt och oljekylare framför kylaren åxå. Slangarna till oljekylaren går efter höger hjulhus. Jag har gett upp. Tömt AC:n och plockat bort slangarna. Det går f-n inte att få bort FRONTEN annars. Vill ha lite färg kvar också… Egentligen borde jag lackera om bilen, har originallacken kvar men det är mycket gasblåsor och annat. Å andra sidan är det lite charm med originallack från 1973..

    #99752

    anders jensen
    Deltagare

    Jag hade inget bra kort på operationen, Mats.
    Bifogar iaf en bild där du ser att jag lagt kylare inkl fläkt
    till höger i bild.
    Oljekylet ligger kvar under bilen sedan det lossats från fronten.
    AC pumpen ”binder” jag upp och låter jag vara kvar i motorutrymmet.
    Behöver jag tillägga att det är trångt, jäkligt trångt.

    När jag kommer att tänka på det, nästan som att byta
    strålkastarlampa på en modern bil

    Arbetet på bilden var inte att ta ur motorn, bara kamaxelbyte.

    Mvh
    Anders

    #99753

    perhaninge
    Deltagare

    MMMmm, sportbil

    #99754

    mats jonsson
    Deltagare

    Mmm. Skillnaden är AC-kompressorn. Jag har för mig att Roffe satte dit en liten kompressor från en Mitsubishi i den där bilen. När den stora York-kompressorn är på plats kan du inte ens byta oljetryckskontakt utan att skinnflå dig.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng