Kärvande växling
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Kärvande växling
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Kärvande växling
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-16 10:30 av icecream.
-
FörfattareInlägg
-
november 15, 2010 at 22:07 #179830
kärvar så som att det är tungt att lägga i växlarna??
Fick ett tips ifrån en mek polare att det fungerar bättre med ATF olja i 900:ans växel låda, mekonomen rekomenderar även ATF (Automat låds olja).
Min låda fungerar felfritt efter oljebyte
@Choffe1989 wrote:
kärvar så som att det är tungt att lägga i växlarna??
Fick ett tips ifrån en mek polare att det fungerar bättre med ATF olja i 900:ans växel låda, mekonomen rekomenderar även ATF (Automat låds olja).
Min låda fungerar felfritt efter oljebyte
Tack för tipset!
Min låda läcker ganska mycket från växelförarstången. Det finns kanske risk för att ATF-oljan rinner ut fortare.
Men det är absolut värt ett försök. Ett annat problem är blandbarheten, eftersom det är svårt att få ur all olja från lådan.
Kanske man kan testa att blanda några deciliter. Jag har haft funderingar på att hälla i PTFE(Teflon) i lagom mängd.MVH Knoparmoj
Du har ju redan besvarat frågan i sista inlägget.
Det läcker från växelförarstången.
HEUREKA! Byt packboxen runt densamma.
Och sen undrar jag vilken Mekonomen som rekommenderar ATF-olja. Lyft luren och ring o fråga en SAAB-verkstad.
RTFM!
Fast ska man ha den som banracingbil så finns det ju andra produkter att hälla i.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.