Kompression på en 1730 motor?

Forum Övrigt SSR Kompression på en 1730 motor?

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-08-12 05:48.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

aussielars
    Deltagare

Hej! Jag är en nybörjare på V4 trimmning och behöver lite hjälp med kompressions siffror.
    Bilen ska bli lätt trimmad (varje dag transport/weekend busracer). Jag har läst här på forumet att US motorn med 8:1 spikade mycket. Min kompression är 9:1 med hjälp av kolvar med 40.21mm kompressions höjd. Piston to deck height är 0.9mm. Mina toppar är fortfarande hos maskinisten, och nu undrar jag om man kanske ska putsa av lite mera? 9.5:1 kanske?
    Jag har ett lättat svänghjul. Det blir nog en 7.2 kam, Jetex exhaust. Motorn är en svart, och jag har toppar från en silver motor i reserv.

fuling
    Deltagare

Vad tänker du köta på för oktantal?

aussielars
    Deltagare

98 oktan. Förmodligen BP Ultimate unleaded. Det finns 91 och 95 oxå men jag tror att dom försvinner nästa år. Då finns det bara E10 94, E85 och unleaded 98.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng