Konstantfarthållare

Forum Modellspecifika forum OG900 Konstantfarthållare

  • Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2007-12-25 22:37 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17226
    saab-jonte
    Deltagare

    försöker klura ut vad det kan vara för fel på farthållar systemet på jubben,,

    ny spak inhandlad men det blev inge bättre, får det att på nått sätt felsöka för att hitta problemet, när jag tycker in ”set speed” knappen låter det ”klick” och när jag släpper den ”klick igen”.. finns ju en styrenhet och ett relä och 2 kontakter som är elektiska, men hur vet man att dom fungerar…

    ska det lysa nån lampa i panelen när farthållaren är aktiverad?

    #116155
    wibbe60
    Deltagare

    Kolla pedalkontakterna och vaccumslangarna. Det är rätt vanligt att pedalkontakterna ”ligger” imot eller att nå´n slang har torrsprickor.

    #116157
    porsche944
    Deltagare

    Vaccumslangen som går igenom vid vänster hjulhus och in i kupen brukar ge upp. Kolla om slangen är hel genom att suga i den och kolla gummibälgen vid pedalerna, dras denna ihop så är slangen hel.Gör den inte det så se till att den lila kedjan i bälgen sitter fast och ger mothåll. Bakom vä blinkers sitter pumpen, kolla alla anslutningar där. Se till att pedalkontakter inte är slutna, dvs nertryckta då är regleringen ur funktion.

    #116182
    saab-jonte
    Deltagare

    okok! provar det i morgon om tid finnes… verkar inte handla om sådär värst mycket prylar i det systemet, hur vet jag att tex. vaccumpumpen fungerar?

    #116193
    porsche944
    Deltagare

    Om slangen till den svarta bälgen vid pedalerna dra ihop sig, då funkar pumpen.

    #116247
    jarl
    Deltagare

    Hej! Kolla om det är rätt spak, olika från -89 då det extra reläet togs bort.
    Jarl

    #116253
    Martin
    Deltagare

    Det var väl då den sk tip-funktionen kom och man bytte kontaktstycke.
    Räcker det alltså inte med att byta kontaktstycke om man vill få en spak efter 89 att passa i en bil för 89 och vice versa?

    Jarl Elfström wrote:
    Hej! Kolla om det är rätt spak, olika från -89 då det extra reläet togs bort.
    Jarl
    #116264
    porsche944
    Deltagare

    Kontaktstycke samt relä och spak skall bytas om man bygger om till det äldre och mer tillförlitliga systemet.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng