Kylarfläkt OG900 går inte
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-28 19:21 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Kylarfläkt OG900 går inte
Hej,
Kylarfläkten på min OG900 -87 går inte, den blir så varm att den kokar men fläkten startar aldrig.
Så, vad kan det orsakas av?
Slangarna runt hela kylaren blir jätte varma, kylaren blir jämn varm men inte jätte varm, bränner mig inte på den som på slangarna.
Kollat kontakten till fläkten och den har kontakt.
Tips?
@Triath wrote:
Hej,
Kylarfläkten på min OG900 -87 går inte, den blir så varm att den kokar men fläkten startar aldrig.
Så, vad kan det orsakas av?
Slangarna runt hela kylaren blir jätte varma, kylaren blir jämn varm men inte jätte varm, bränner mig inte på den som på slangarna.
Kollat kontakten till fläkten och den har kontakt.Tips?
Testat kortsluta temp.kontakten på kylarens övre del på förarsidan?
Anledningarna till att kylarfläkten inte går igång kan vara följande:
1. Kass säkring
2. Kass termogivare till kylarfläkten
3. Kass fläkt
Säkringen kollar du givetvis först på sedvanligt vis. Om den ser sjysst ut så kortsluter du sedan termogivaren som Anders säger – går fläkten igång då är givaren kass. Om inget fortfarande händer så mata fläkten direkt med 12V. Startar den då inte är fläkten kass.
Men jag håller nog med Gustav att fläkten normalt inte ska behöva gå igång (förutom vid långsam kökörning, krypköring eller stillastående). Så när du har fått igång fläkten ska du nog ändå se över hela kylsystemet.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem