Lånta fjädrar…
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Lånta fjädrar…
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Lånta fjädrar…
- Detta ämne har 40 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-04 18:08 av Janne Hagnell.
-
FörfattareInlägg
-
februari 7, 2012 at 10:49 #39280
@Vee-Eight wrote:
Hellre stötig på vägen än skutta runt vid sidan av. 😉
Gammalt djungeltrummeordspråk… :ROLF
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”februari 7, 2012 at 12:17 #39285Utan att veta gissar jag att det i första hand är grovleken som skiljer? Det är väl därför det är smidigt att flytta bak framfjädrarna.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”Söker gasdämpare till V4an och många företag buntar ihop samma modell till V4an och 99an på framstötdämparen, hur funkar det med tanke på viktskillnaden mellan bilarna? -måste man ha njurebälte i V4an då liksom? :ID
Har hittat dessa KYB hos Meca för V4,
http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=400102&CarReference_ID=537&CategoryType_ID=1
..men enligt Meca är den dämparmodellen för V4an restad “på obestämd tid”.Har ett par gasdämpare till bak liggande nämligen, därav jakten på nåt att ha fram också….
@William wrote:
Söker gasdämpare till V4an och många företag buntar ihop samma modell till V4an och 99an på framstötdämparen, hur funkar det med tanke på viktskillnaden mellan bilarna? -måste man ha njurebälte i V4an då liksom? :ID
Har hittat dessa KYB hos Meca för V4,
http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=400102&CarReference_ID=537&CategoryType_ID=1
..men enligt Meca är den dämparmodellen för V4an restad “på obestämd tid”.Har ett par gasdämpare till bak liggande nämligen, därav jakten på nåt att ha fram också….
Som kunde utläsas ur servicemeddelandet om fjädrar och stötdämpare från 1975 för V4an ur senaste Bakrutan, så användes från och med då samma framdämpare som 99an tillsammans med kortare framfjädrar, så antar att det funkar med 99-dämpare helt enkelt 🙂
mars 4, 2012 at 08:07 #40378Lånar denna tråd lite: bakfjädrarna på min V4 är nog rätt så slut. Om en person sitter bak så drar bakre stänkskydden ofta i backen.
Om man inte vill sänka eller mecka för mycket (flytta framfjädrar bak osv), vad är då bästa lösningen? Har sett att det finns nya rallyfjädrar bak, men det kanske är att gå till överdrift? Vad tror ni om detta?
mars 4, 2012 at 18:08 #40412Eller också skaffar du ett par extra framfjädrar och kapar, det går ju också rätt fort och lär vara billigare. 🙄
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.