Luftläckage?

Forum Modellspecifika forum OG900 Luftläckage?

  • Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-15 09:04 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25540
    s900t
    Deltagare

    Jo jag läste i en tråd att man ska ha runt -0.6 bar vid tomgång och runt -0.8 bar vid motorbroms, på tryckmätarn. Jag har runt -0.3 – -0.4 , och har så haft så länge jag kan minnas… är det ett uppenbart tecken på luftläckage nånstans?

    #187701
    sebbo
    Deltagare

    Går bilen konstigt? Beter den sig annorlunda mot vad som förväntas vara normalt?

    #187704
    s900t
    Deltagare

    @Sebbo wrote:

    Går bilen konstigt? Beter den sig annorlunda mot vad som förväntas vara normalt?

    Jag tycker den går lite hur den vill, nästan från dag till dag, visst man känner ju att det är en turbo, men den går absolut inte som jag förväntar mej att vara normalt…känns lite orkeslös, slö & ”flåsig” eller hur man ska beskriva det.. =)

    #187707
    longjohn61
    Deltagare

    Läste också denna tråd kollade på min mätare och det stämmer rätt bra 😉
    Har du kollad alla slangar ❓

    Mvh Nisse

    #187708
    s900t
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    Läste också denna tråd kollade på min mätare och det stämmer rätt bra 😉
    Har du kollad alla slangar ❓

    Mvh Nisse

    Jo har ju försökt byta ut och kolla så många jag hittat….men verkar ju va vacumslangar högt och lågt så jag lär säkert ha missat nån/några, vet någon nått slags ’schema’ eller ritning av nått slag där man kan se tydligt vart alla slangar finns är dom välkomna att posta länk, bild på det 😉

    #187710
    longjohn61
    Deltagare

    Kan ta lita kort på min 86a borde vara samma 😉 om det är nån hjälp ska kolla i epc med
    Vart bor du i vårt avlånga land ❓ syns inte i din signatur 😉

    Mvh Nisse

    #187711
    s900t
    Deltagare

    Ja det hade ju varit kanoners om du vill göra det! 😀

    Bor i ’The home of Saab’ ,Trollhättan 😉

    #187718
    turbocab
    Deltagare

    Ja, ca 0,8 och 0,6 hade jag också. Så himla dåligt får du inte av lite slangar skulle jag påstå, det är antingen kolvläckage eller insuget som läcker isåfall. Nån som sätter emot? Kolla gärna med ett instrument till, för mätarna är inte att lita på alltid heller.

    #186930
    plankan
    Deltagare

    Inte så att dumpen spökar här…….. 😕

    Testa leta upp den vacumslang som går ner till den
    och kan du både blåsa/suga,så är den ”kaputt”

    #187721
    s900t
    Deltagare

    @plankan wrote:

    Inte så att dumpen spökar här…….. 😕

    Testa leta upp den vacumslang som går ner till den
    och kan du både blåsa/suga,så är den ”kaputt”

    Jo såg att du tipsat om det i en annan tråd, så det var det första jag prova 😉 Men det gick varken suga eller blåsa, helt bomtätt åt båda hållen, skulle vara så?
    Vet inte om det har med saken att göra, men min tomgång ligger nästan alltid på ca 1000-1100 förutom när jag precis startat bilen, då ligger den ganska normalt på 800-850…

    #187758
    s900t
    Deltagare

    Har nu kommit ett steg på vägen att få bilen att gå bättre, tänkte igår att jag kollar tändningen etc innan jag ger mej på alla vacumslangar. Och se på f*n, tändningen var en ”aning” fel stog på ca 20, så ställde ner den till 16 som det ska vara och nu går bilen mycket bättre och jämnare naturligtvis, laddar ca 1-1,1 utan minsta spik 🙂 Men fattar inte hur tändningen helt plötsligt kan ha ändrat sig till 20, vet att jag kollade o ställde den precis på 16 grader sist jag kollade den…. 😕

    #187761
    plankan
    Deltagare

    @S900T wrote:

    Har nu kommit ett steg på vägen att få bilen att gå bättre, tänkte igår att jag kollar tändningen etc innan jag ger mej på alla vacumslangar. Och se på f*n, tändningen var en ”aning” fel stog på ca 20, så ställde ner den till 16 som det ska vara och nu går bilen mycket bättre och jämnare naturligtvis, laddar ca 1-1,1 utan minsta spik 🙂 Men fattar inte hur tändningen helt plötsligt kan ha ändrat sig till 20, vet att jag kollade o ställde den precis på 16 grader sist jag kollade den…. 😕

    20* är det man ställer dom på när/om man vill E85 konverterar 😉

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng