Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Luftläckage?
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-15 09:04 av .
- FörfattareInlägg
- 12 september, 2011 kl. 09:58 #25540
s900t
DeltagareJo jag läste i en tråd att man ska ha runt -0.6 bar vid tomgång och runt -0.8 bar vid motorbroms, på tryckmätarn. Jag har runt -0.3 – -0.4 , och har så haft så länge jag kan minnas… är det ett uppenbart tecken på luftläckage nånstans?
12 september, 2011 kl. 10:39 #187701sebbo
DeltagareGår bilen konstigt? Beter den sig annorlunda mot vad som förväntas vara normalt?
12 september, 2011 kl. 11:03 #187704s900t
Deltagare@Sebbo wrote:
Går bilen konstigt? Beter den sig annorlunda mot vad som förväntas vara normalt?
Jag tycker den går lite hur den vill, nästan från dag till dag, visst man känner ju att det är en turbo, men den går absolut inte som jag förväntar mej att vara normalt…känns lite orkeslös, slö & ”flåsig” eller hur man ska beskriva det.. =)
12 september, 2011 kl. 12:31 #187707longjohn61
DeltagareLäste också denna tråd kollade på min mätare och det stämmer rätt bra 😉
Har du kollad alla slangar ❓Mvh Nisse
12 september, 2011 kl. 12:43 #187708s900t
Deltagare@longjohn61 wrote:
Läste också denna tråd kollade på min mätare och det stämmer rätt bra 😉
Har du kollad alla slangar ❓Mvh Nisse
Jo har ju försökt byta ut och kolla så många jag hittat….men verkar ju va vacumslangar högt och lågt så jag lär säkert ha missat nån/några, vet någon nått slags ’schema’ eller ritning av nått slag där man kan se tydligt vart alla slangar finns är dom välkomna att posta länk, bild på det 😉
12 september, 2011 kl. 13:50 #187710longjohn61
DeltagareKan ta lita kort på min 86a borde vara samma 😉 om det är nån hjälp ska kolla i epc med
Vart bor du i vårt avlånga land ❓ syns inte i din signatur 😉Mvh Nisse
12 september, 2011 kl. 14:12 #187711s900t
DeltagareJa det hade ju varit kanoners om du vill göra det! 😀
Bor i ’The home of Saab’ ,Trollhättan 😉
12 september, 2011 kl. 19:03 #187718turbocab
DeltagareJa, ca 0,8 och 0,6 hade jag också. Så himla dåligt får du inte av lite slangar skulle jag påstå, det är antingen kolvläckage eller insuget som läcker isåfall. Nån som sätter emot? Kolla gärna med ett instrument till, för mätarna är inte att lita på alltid heller.
12 september, 2011 kl. 19:32 #186930plankan
DeltagareInte så att dumpen spökar här…….. 😕
Testa leta upp den vacumslang som går ner till den
och kan du både blåsa/suga,så är den ”kaputt”13 september, 2011 kl. 05:13 #187721s900t
Deltagare@plankan wrote:
Inte så att dumpen spökar här…….. 😕
Testa leta upp den vacumslang som går ner till den
och kan du både blåsa/suga,så är den ”kaputt”Jo såg att du tipsat om det i en annan tråd, så det var det första jag prova 😉 Men det gick varken suga eller blåsa, helt bomtätt åt båda hållen, skulle vara så?
Vet inte om det har med saken att göra, men min tomgång ligger nästan alltid på ca 1000-1100 förutom när jag precis startat bilen, då ligger den ganska normalt på 800-850…15 september, 2011 kl. 08:42 #187758s900t
DeltagareHar nu kommit ett steg på vägen att få bilen att gå bättre, tänkte igår att jag kollar tändningen etc innan jag ger mej på alla vacumslangar. Och se på f*n, tändningen var en ”aning” fel stog på ca 20, så ställde ner den till 16 som det ska vara och nu går bilen mycket bättre och jämnare naturligtvis, laddar ca 1-1,1 utan minsta spik 🙂 Men fattar inte hur tändningen helt plötsligt kan ha ändrat sig till 20, vet att jag kollade o ställde den precis på 16 grader sist jag kollade den…. 😕
15 september, 2011 kl. 09:04 #187761plankan
Deltagare@S900T wrote:
Har nu kommit ett steg på vägen att få bilen att gå bättre, tänkte igår att jag kollar tändningen etc innan jag ger mej på alla vacumslangar. Och se på f*n, tändningen var en ”aning” fel stog på ca 20, så ställde ner den till 16 som det ska vara och nu går bilen mycket bättre och jämnare naturligtvis, laddar ca 1-1,1 utan minsta spik 🙂 Men fattar inte hur tändningen helt plötsligt kan ha ändrat sig till 20, vet att jag kollade o ställde den precis på 16 grader sist jag kollade den…. 😕
20* är det man ställer dom på när/om man vill E85 konverterar 😉
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.