Märkning V4 motorer
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Märkning V4 motorer
- Detta ämne har 13 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2002-03-27 21:39 av
Nisse.
-
FörfattareInlägg
-
mars 25, 2002 kl. 09:46 #63314
Man kan aldrig vara säker på märkningen. Det såldes inte speciellt många ”Saab 1700” i Sverige. Däremot var det många 1500 som byggdes om till 1700 av Åf eller kund. Och då är det ju ”1500-block”
mars 25, 2002 kl. 20:44 #63316Hej!
Jag kan inte förstå var ni hittar dessa märkningar
på mina motorer står det bara EO och ett nummer :confused:
Kan ingen hjälpa oss amatörer en gång för alla och tala om vad EO står för
om ni vill ha nåt mer å bita i så kolla in vad som står på min motor =)
http://130.236.144.7/saab/V41700nr.gif
/Nisse
Team Gbg
96 V4 '77b
9-3 Sport '99mars 27, 2002 kl. 19:06 #63322Hejsan!
Mej blir ni inte av med så lätt
Men jag tycker dessa motor koder verkar vara bara snurren, nån måste väl på denna jord ha ett hum om dom :confused:Bra Kjell
Det här med motor nr verkar vara som du säger rena surren, börjar man gräva i detta för djupt tror jag att kommer pojkarna med en trörja med långa armar som knäpps på ryggen.
Det finns ju inte så många olika varianter på V4-motorer se http://www.saabklubben.com/data/motorvx2.shtmlnä, hade inte tid å pilla med sånt när jag var å provstartade den i ”vintervilan”
men ska kolla det så fort jag tar ut bilen senare i vår
men allt tyder på att det är en 1700, tycker den går rätt bra också
men jag har tänkt att åka å bromsa den när jag trimmat den lite
/Nisse
Team Gbg
96 V4 '77b
9-3 Sport '99 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

