Min busbil i Sommar! Nurburgring.

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Min busbil i Sommar! Nurburgring.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 18, 2012 kl. 18:51 #5853

      Det hela började att det va två grabbar som slog vad om vem som e snabbast på Nurburgring i sommar. O på den vägen e det.. Hahaha :CH

      Bilen i fråga e en 9000cs som har modifierats kraftigt i motorn o chassit. 430hk
      Köpte bilen utanför Gbg i mitten av januari.
      Åkte upp till säljaren o tittade på bilen o det stod klart att den gick hårt i motorn. Vev eller ramlager som inte mådde så bra. Prutade duktigt o vi kom överens om ett bra pris. Sagt o gjort så satte jag mej i bilen o tänkte för mej själv att den bara skulle hålla ihopa tills jag kom hem. Den höll i ca 2 mil sen skar skiten. Jag skrattade lite för mej själv när det började skramla o såg framför mej en nybyggd motor med nytt godis i.
      Satte bilen o åkte hem. Två dagar senare va den hemma.

      Hade en 9000jub som stod o skräpade med 16100mil på mätaren så den fick sätta livet till.
      Ur med möllan o ner i minsta detalj.

      Iväg med allt till Motorslip i K-stad för balansering av vev m.m samt totalrenoverad topp.

      Så i Fredags så fick man äntligen hem möllan o man blev som en 5åring i en godisfabrik igen.. Hahaha

      Här kommer lite bilder på den o nya möllan som snart e ihopa igen..

      Målet e runt 460-470hk 😀

        mars 18, 2012 kl. 18:52 #41090

        Ser riktigt bra ut 🙂

        Blir det knutan med denna om du hinner klart till 15/4?

        Bilar:
        2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
        Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
        Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

          mars 18, 2012 kl. 18:53 #41091

          Trevligt, har den gamla åkt ur ännu då?
          Eller har mer personer kommit och stört dig?

            mars 18, 2012 kl. 18:58 #41092

            Några till.

              mars 18, 2012 kl. 18:59 #41093

              Den turbon är alldeles för liten…du får skaffa en större!!

                mars 18, 2012 kl. 19:01 #41094

                par till..

                  mars 18, 2012 kl. 19:02 #41095

                  @DanSaab wrote:

                  Ser riktigt bra ut 🙂

                  Blir det knutan med denna om du hinner klart till 15/4?

                  Japp denna kommer att gå ett par varv där om allt klaffar som det ska.. Även den andra 9000 kommer att köra där då!! 🙂

                    mars 18, 2012 kl. 19:04 #41096

                    @Karl wrote:

                    Trevligt, har den gamla åkt ur ännu då?
                    Eller har mer personer kommit och stört dig?

                    Japp den e ur o det e städat i motorrummet. Ja det va någon Göteborgare som va o störde lite en dag annars så har det varit lugnt!! :CH

                      mars 18, 2012 kl. 19:06 #38008

                      @Mattias Hansson wrote:

                      Den turbon är alldeles för liten…du får skaffa en större!!

                      Japp har tänkt på att göra det.. Hehehe.

                      Men får se om där inte åker i en 6växlad SS låda.. Dom håller för lite mer o då kan man ju skaffa större turbo!!! :CE

                        mars 18, 2012 kl. 21:43 #41124

                        @Viggenuffe wrote:

                        @Mattias Hansson wrote:

                        Den turbon är alldeles för liten…du får skaffa en större!!

                        Japp har tänkt på att göra det.. Hehehe.

                        Men får se om där inte åker i en 6växlad SS låda.. Dom håller för lite mer o då kan man ju skaffa större turbo!!! :CE

                        Det bästa du kan införskaffa dig är en diffbroms. 😉 Samt bra väghållning. Det ger mer än en massa hk. 😉

                        Men är ju roligt att se att du kommer att köra med en nyrenoverad motor. =) Kör du utan balansaxel kedja?

                        Mvh 9k94

                          mars 18, 2012 kl. 21:58 #41125

                          @9k94 wrote:

                          @Viggenuffe wrote:

                          @Mattias Hansson wrote:

                          Den turbon är alldeles för liten…du får skaffa en större!!

                          Japp har tänkt på att göra det.. Hehehe.

                          Men får se om där inte åker i en 6växlad SS låda.. Dom håller för lite mer o då kan man ju skaffa större turbo!!! :CE

                          Det bästa du kan införskaffa dig är en diffbroms. 😉 Samt bra väghållning. Det ger mer än en massa hk. 😉

                          Men är ju roligt att se att du kommer att köra med en nyrenoverad motor. =) Kör du utan balansaxel kedja?

                          Mvh 9k94

                          Detta ska inhandlas senare ja.. 😀 SS lådan ska behandlas men det får komma senare då det e ont om tid nu.. Väghållningen e där redan men den kan bli bättre o ska förbättras efterhand.
                          Bromsar ska också på men får se vad som hinns med innan knutan men lite slitsade o andra belägg åker iallafall på nu men till Nurburgring så ska där på riktiga bromsok m.m

                          Balansaxelkedjan e borta o den tar jag bort på alla motorer jag bygger. 🙂
                          Egentligen så skulle en pluggsats i axlarna men hinner inte nu o får ta det senare.

                          Mvh

                            mars 19, 2012 kl. 08:42 #41134

                            @Viggenuffe wrote:

                            Detta ska inhandlas senare ja.. 😀 SS lådan ska behandlas men det får komma senare då det e ont om tid nu.. Väghållningen e där redan men den kan bli bättre o ska förbättras efterhand.
                            Bromsar ska också på men får se vad som hinns med innan knutan men lite slitsade o andra belägg åker iallafall på nu men till Nurburgring så ska där på riktiga bromsok m.m

                            Balansaxelkedjan e borta o den tar jag bort på alla motorer jag bygger. 🙂
                            Egentligen så skulle en pluggsats i axlarna men hinner inte nu o får ta det senare.

                            Mvh

                            Aha. Vad för väghållning sitter det på kärran? Bilstein och H&R?
                            Okey du vill inte ha balansaxlar på dina motorer. 😉

                              mars 19, 2012 kl. 10:22 #41135

                              @9k94 wrote:

                              @Viggenuffe wrote:

                              Detta ska inhandlas senare ja.. 😀 SS lådan ska behandlas men det får komma senare då det e ont om tid nu.. Väghållningen e där redan men den kan bli bättre o ska förbättras efterhand.
                              Bromsar ska också på men får se vad som hinns med innan knutan men lite slitsade o andra belägg åker iallafall på nu men till Nurburgring så ska där på riktiga bromsok m.m

                              Balansaxelkedjan e borta o den tar jag bort på alla motorer jag bygger. 🙂
                              Egentligen så skulle en pluggsats i axlarna men hinner inte nu o får ta det senare.

                              Mvh

                              Aha. Vad för väghållning sitter det på kärran? Bilstein och H&R?
                              Okey du vill inte ha balansaxlar på dina motorer. 😉

                              Det sitter Sachs Race o H&R på nu. Får se hur den uppför sej med det på Knutan men e det inte bra så åker det bort o då blir det Bilstein.

                              Balansaxlar e bara överskattat. 😀

                              Mvh

                                mars 19, 2012 kl. 14:26 #41149

                                @Viggenuffe wrote:

                                Det sitter Sachs Race o H&R på nu. Får se hur den uppför sej med det på Knutan men e det inte bra så åker det bort o då blir det Bilstein.

                                Balansaxlar e bara överskattat. 😀

                                Mvh

                                Okey. Vart får man tag Sachs Race dämpare? Får se om jag kommer ner till Knutan i år. Hoppas att de funkar bra för dig iaf. =)

                                  mars 19, 2012 kl. 15:48 #41151

                                  Hoppas Sachs och H&R är bra, för det åker på på Talladegan på onsdag…

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.