Modified crankshaft?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Modified crankshaft?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Modified crankshaft?

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 13, 2014 at 08:02 #173140

      @Stefan wrote:

      det behöver inte ursäktas nåt men jag trodde detta var ett allmänt forum där vem som helst kunde ha åsikter men så är det alltså inte.

      Stefan:

      Så var det inte tänkt av mig, en tråd lever därav att vi ha olika åsikter.

        mars 25, 2014 at 14:56 #174370

        Nu har jag tittat på 5 olika moderna vevaxlar och mina egna lösa vevaxlar till V4 motorer.
        Alla vevaxlar har bara ett oljehål som mynnar ute i vevlagertapparna även på mina 3st 1500cc axlar och 1700 axeln.
        På alla vevaxlar kommer oljehålet ut i vevtappen i position ner kolven är på väg upp mot övre dödpunkten.
        Finns små skillnader i läget men en stor skillnad är storleken på fasningen av oljehålets mynning.
        Denna fasning har jag inte fått på omslipade V4 axlar utan jag har justerat dem själv doch inte till så stor fas som syns på fotot.

        Hur sent kom dubbla oljehål i vevtapparna in på v4 motorn?
        Jag har inte sett några sådana axlar.

        Sabbe

      Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.