Montera vattenkyld turbo!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera vattenkyld turbo!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera vattenkyld turbo!
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-04-28 23:00 av joh900.
-
FörfattareInlägg
-
@Sc24 wrote:
Det beror lite på vilken årsmodell/turbo som sitter i.
Är det T o m 89 med Garett,finns där ett uttag på insuget:
Om det är MY 90 -> med Mitsu,så hittar du uttaget på framdelen av toppen:
Kan också vara värt att noterar att det är precis samma på 2.1/2.3 toppen.Men gemensamt för dom alla är uttaget nere vid slangen på kylaren:
Den slangen hittar du på speedparts
Lika imponerande som vanligt Jasper!@Sc24 wrote:
Det beror lite på vilken årsmodell/turbo som sitter i.
Är det T o m 89 med Garett,finns där ett uttag på insuget:
Om det är MY 90 -> med Mitsu,så hittar du uttaget på framdelen av toppen:
Kan också vara värt att noterar att det är precis samma på 2.1/2.3 toppen.
Men gemensamt för dom alla är uttaget nere vid slangen på kylaren:
Den slangen hittar du på
Stort tackar, kunde inte varit bättre 🙂
Är det inte 1991 och framåt som vatten till turbon tas direkt från nippeln på toppen? Min röda 900 S har nämligen banjo i insuget. Både min svarta 900 S och min gamla 900 turbo som både är/var av årsmodell 1991 hade nippel i toppen istället för banjo.
Äckligt jä¤%&#a trångt är det vid banjon som sitter på insuget i alla fall… Försökte köra med kupolmuttrar där, gick icke. Försökte sen köra med en vanlig M8 insex, gick icke. Försökte sen med en vanlig 6kant M8, men det gick inte heller… För skallen var 13mm. Så det är M8 med 12mm skalle som gäller om man vill få dit både bulten till insuget och banjon, om man inte vill börja fila på grejjerna.
MVH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.