- Detta ämne har 32 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-04 20:36 av .
- FörfattareInlägg
- 28 januari, 2012 kl. 17:57 #5044
lars-eric 96
DeltagareGladaste nyheten på länge: Museet är räddat.
28 januari, 2012 kl. 20:45 #38590mangus
DeltagareMan får hoppas att det öppnas igen snart 😀
28 januari, 2012 kl. 20:52 #38591Christian Haugsöen
DeltagareTycker att vi kan försöka dra ihop något i samband med öppnandet!!
28 januari, 2012 kl. 23:05 #38601hans h
DeltagareHar någon hört av Peter Bäckström ? Han brukar ju vara här ibland.
Jag hoppas han är OK.
Det här måste ha varit jobbigare för honom än för mig, och jag tycker det har varit läskigt. 😯Jag var där i början av juni och min fru passade på att köpa mig en fin 50-årspresent medan jag var upptagen med alla bilarna – den fina SaabSport1965-klockan. Det lustiga är att jag på Teknikens Världs forum hittat han som sålde den till henne. Kul!
Det fanns en del uppskurna bilar där som inte var med på listan av bilar till salu. Jag var lite orolig över vads som skulle hända dessa. De är väldigt intressanta.
29 januari, 2012 kl. 12:26 #38635Bengt Åkesson
Deltagare
Källa: Ttela Foto: Jerry LövbergPeter Bäckström ser i alla fall glad ut i detta reportage http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507307-veteranerna-raddade-saabmuseet
Muggen är inte en Saabmugg utan en Saabklubbenmugg. Källkontroll är inte något som dagens journalister kan skryta med.
/B
29 januari, 2012 kl. 12:59 #35561Morten S.
ModeratorHåper med dette at Peter får fortsette som museumsjef. Museet blir neppe det samme uten ham :CH
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
2009 9-3 SC tid29 januari, 2012 kl. 22:38 #38666kg70
Deltagare@Hans H wrote:
Det fanns en del uppskurna bilar där som inte var med på listan av bilar till salu. Jag var lite orolig över vads som skulle hända dessa. De är väldigt intressanta.
Jag noterade också detta. Kan det vara så att de inte räknas som bilar? De är ju egentligen bara statiska visningsobjekt. Ungefär som en lermodell eller liknande.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 197230 januari, 2012 kl. 00:03 #38667hotrodder
Deltagare@kg70 wrote:
@Hans H wrote:
Det fanns en del uppskurna bilar där som inte var med på listan av bilar till salu. Jag var lite orolig över vads som skulle hända dessa. De är väldigt intressanta.
Jag noterade också detta. Kan det vara så att de inte räknas som bilar? De är ju egentligen bara statiska visningsobjekt. Ungefär som en lermodell eller liknande.
K-G
Finns ju fler saker motorer exempelvis som står på ställningar. sedan är ju flera av ”framtidsmodellerna” oxå bar statiska visningsobjekt. Flera utav dem är ju otroligt undermotoriserade och är endast lämpliga för sk. rangering. In och ut i hallar och upp på transportbilar.
30 januari, 2012 kl. 00:40 #38669hans h
Deltagare@Bengt Åkesson wrote:
Källa: Ttela Foto: Jerry LövbergPeter Bäckström ser i alla fall glad ut i detta reportage http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507307-veteranerna-raddade-saabmuseet
Muggen är inte en Saabmugg utan en Saabklubbenmugg. Källkontroll är inte något som dagens journalister kan skryta med.
/B
Jag hoppas få träffa honom nästa gång jag är där.
Om du läser detta, Peter; Lycka till!!! 🙂30 januari, 2012 kl. 12:21 #38700kg70
Deltagare@Hotrodder wrote:
@kg70 wrote:
@Hans H wrote:
Det fanns en del uppskurna bilar där som inte var med på listan av bilar till salu. Jag var lite orolig över vads som skulle hända dessa. De är väldigt intressanta.
Jag noterade också detta. Kan det vara så att de inte räknas som bilar? De är ju egentligen bara statiska visningsobjekt. Ungefär som en lermodell eller liknande.
K-G
Finns ju fler saker motorer exempelvis som står på ställningar. sedan är ju flera av ”framtidsmodellerna” oxå bar statiska visningsobjekt. Flera utav dem är ju otroligt undermotoriserade och är endast lämpliga för sk. rangering. In och ut i hallar och upp på transportbilar.
Jo, helt klart saknades massor av prylar i listan inför auktionen. Hur som helst var det väldigt intressant att läsa den (och samtidigt förbannat otäckt) och hitta bilar som man aldrig sett ute i museet. Jag är väldigt nyfiken på den förlängda, skottsäkra 900an och om den ljusblå, nedplockade 99an är nummer 1 eller inte. Jag funderade på om man skulle starta en tråd där man kunde diskutera museets undangömda skatter men det skulle kanske funka i denna?
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 197230 januari, 2012 kl. 22:05 #38745900jubileum
DeltagareHoppas att klubbens årsmöte kan hållas i museet i år!
31 januari, 2012 kl. 18:07 #3878431 januari, 2012 kl. 18:12 #38785900jubileum
Deltagare@Bengt Åkesson wrote:
Då har kommunfullmäktige sagt sitt om museiköpet :CE
/B
Härliga nyheter! Då får vi hoppas att museet kan nyöppnas så snart som möjligt! Det vore ju också av intresse om det kunde öppnas ett donationskonto eller liknande om man vill bidra till museets verksamhet.
31 januari, 2012 kl. 19:42 #38795Bengt Åkesson
Deltagare@900jubileum wrote:
Härliga nyheter! Då får vi hoppas att museet kan nyöppnas så snart som möjligt! Det vore ju också av intresse om det kunde öppnas ett donationskonto eller liknande om man vill bidra till museets verksamhet.
Jag tycker att Ttela borde införa mentorer i sin kommentarfunktion. Vissa inlägg är faktiskt rätt så pinsamma. 👿
/B
31 januari, 2012 kl. 19:51 #38796900jubileum
Deltagare@Bengt Åkesson wrote:
@900jubileum wrote:
Härliga nyheter! Då får vi hoppas att museet kan nyöppnas så snart som möjligt! Det vore ju också av intresse om det kunde öppnas ett donationskonto eller liknande om man vill bidra till museets verksamhet.
Jag tycker att Ttela borde införa mentorer i sin kommentarfunktion. Vissa inlägg är faktiskt rätt så pinsamma. 👿
/B
Har också tagit mig en titt där…
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.