NÖJD ÄGARE

  • Författare
    Inlägg
    • januari 16, 2005 kl. 16:41 #12130

      Blev igår ägare till en 96 -65 och en 93b -59,mycket nöjd.
      Jag undrar bara, visst stämmer det att det ej var H4 på -65:an
      Jag har för mig det,någon som vet när H4 kom på saabarna,var det -69

        januari 16, 2005 kl. 18:44 #84346

        EJ H4 lampa på min 96 -65. Det kom när Saab bytte ut dom runda fram lamporna.

          januari 16, 2005 kl. 18:51 #84347

          Hejsan!

          Det var senare än så. Modellår 1973 om jag kommer ihåg rätt.
          Modellår 1969 kom de rektangulära lamporna som redan skrivits, och fronten på 95/96 harmoniserades med den nya 99:an.

            januari 18, 2005 kl. 13:39 #84348

            Tackar så mycket, det kan vara kul att veta!

              januari 18, 2005 kl. 14:31 #84349

              Det er H4 på min 1966 og det var også det på en 1971-modell jeg hadde tidligere.

              Lars Fr.

                januari 18, 2005 kl. 16:09 #84350

                Många har bytt från de gamla ”fotogenlamporna” till H4. Min långnos från -66 hade tex H4. De årtal jag skriver om är när de kom som standard från fabrik

                  januari 20, 2005 kl. 00:28 #84351

                  Tjenare !
                  Tänkte Bara grattulera till inköpet. Funderar också på 2-takt… Kul att se fler från regionen. Själv är man ju lite av en ”lurker” på sidan. Har bl.a en V4 -70 med både H4 och ”fotogenlampa”, en av varje. Finns säkert en intressant historia bakom det. Brukade passera ”byn” rätt ofta eftersom jag arbetade på sågen. Du kaske har kanske sett den Verona-gröna V4:an med takräcke nån gång…
                  Ha det!

                    januari 20, 2005 kl. 20:40 #84352

                    Så trevligt att träffa på nån härifrån trakterna,måste bara fråga, vet du hur det går för sågverket. Tror jag har sett den, verona-grön är väl mörkgrön?
                    Jag rekomenderar tvåtaktarna starkt. du kan se 96 på blocket om du vill,du kanske har sett den.Den bodde på Frösön.Hoppas vi ses någon gång!
                    MVH Jimmy http://www.blocket.se/view/3962757.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.