Ny bil!
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Ny bil!
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Ny bil!
- Detta ämne har 11 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2005-05-01 13:47 av matthias r.
-
FörfattareInlägg
-
Idag åker jag och hämtar min nya bil. Det blir 95:a i sommar. [bild] http://www.saabklubben.com/forumbilder/Vännäs.jpg [/bild]
april 30, 2005 at 09:10 #86474Grattis, en till räddad.
Vilken årsmodell är det ?
Se ut att vara i mycket bra skickPer/Haninge
Anonymapril 30, 2005 at 10:59 #86475Asch! Om det är den där som står i Vännäs så får jag väl både gräma mig och gratulera samtidigt, ty jag hade planer på att tjacka den där…
Men det står en till, typ likadan fast blå, strax norr om Umeå. Kanske ska kolla på den på söndag faktiskt…april 30, 2005 at 16:16 #86479Med tanke på höger blinkersglas bak så är det en -65:a eftersom det är orangefärgat.
Om det nu inte är en ännu senare årsmodell och om dem inte bytt glas så bör detta stämma.Det är en 65:a & den var tidigare till salu på Saabklubben tillsammans med en brun 64:a.
Att det är en 65:a syns lättast på den lilla snutten på främre kofångaren som syns!
Det är bara att säga grattis till Kaparn & hoppas att han blir nöjd med sina drömmars bil!
/Fredrik
Så här är det! iaf enligt bilregistret
Regnr: CZJ221
Färg: LBLÅFabrikat: SAAB HERRGÅRDSVAGN
Årsmodell: 1965
Fordonsslag: PBChassinummer: 27956
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2003-11-08)
Antal ägare: 7
Datum för första reg.: 1965-06-10
Producentansvarig:I trafik första gång: 1965-06-10
Yrkesmässig trafik: NejFordonet tillverkat:
Direktimport: NejUtredning: Nej
Tillfällig registrering: NejTekniska data
Effekt kW: 29
Antal passagerare: 6Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 950
Max lastvikt: 520
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 5.60-15Kaross: Kombi
Ja nu är vi hemma igen 80 mil senare, min 95:a och jag. Jag ser att ni listat ut att det är en -65a, glaciärblå men det måste vara en sen sådan får den har huvspärren fram och inte i bakkant som jag trodde att alla -65or hade.
Det blir en hel del rostjobb men inget allvarligt som jag sett hitills, bromsar finns ej men annars är den komplett och fin, motorn har jag inte startat än men sådana finns det gott om om nu den här inte vill.
Det bästa av allt. Under tre överdragsklädslar fann jag en perfekt blå inredning som inte sett solen på 40 år.
Näe nu får det bli ljust ute så jag kan gå ut och skruva, batterierna är slut i pannlampan.
(Dörrsidorna har ytrost men är inte genomrostade i botten, HURRA! för Norrland.)maj 1, 2005 at 13:47 #86484Hänger på i gratulantskaran, enormt kul att ännu en av dessa grymt få kvarvarande
tvåtakts-95:or hamnat hos någon som bevarar den! Först Henriksons röda klipp och sedan denna–på en och samma vecka. Fortsätt så, det finns fler att ta rätt på för de som är sugna! Känner till både kort och långnos tvåtakts 95 samt även några tidiga V4.Maila mig den som är sugen på att handla hem och rädda ett ex!
matte.r@telia.com / Matte R -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.